شناسهٔ خبر: 90140 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خبر داد؛

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۸۹۷ هزار مسافر در سیستان و بلوچستان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی

ترمینال مسافربری زاهدان.JPG معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۸۹۷ هزار و ۷۲۶ نفر مسافر در ۱۱ ماهه امسال در قالب ۲۲۱ هزار و ۲۴۷ سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای استان شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهاي سواري كرايه برون شهری در حوزه استحفاظی این اداره کل جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری اظهار داشت: جابه‌جایی مسافر این مدت در استان نسبت به مشابه سال گذشته با ۲ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۷۳۳ مسافر و ۲۹۰ هزار و ۶۹۸ سفر کاهش ۳۴ درصدی در جابة‌جایی مسافر و ۲۴ درصدی در تعداد سفر را نشان می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل مسافر ابلاغ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در حال اجرا است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا استفاده از ماسک در اماکن عمومی اجباری بوده و این تصمیم در مورد سرنشینان و مسافران اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌های بین شهری نیز صدق می‌کند.

وی از استعلام وضعیت سلامت مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و افزود: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی از اول آذرماه امسال مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی ملزم به استعلام وضعیت سلامت خود در سامانه www.smartcard.rmto.ir شدند.

باقری خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۹۲ راننده مسافری فعال، ۸۹۹ دستگاه ناوگان اتوبوسی، هزار و ۴۴۹ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۷۵۰ دستگاه ناوگان سواری فعال در سیستان و بلوچستان به هموطنان گرامی خدمات ارائه می دهند.