شناسهٔ خبر: 90149 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نگاه:

"روز مهندس" روز گراميداشت از پيشگامان توسعه و سازندگی در كشور است

حسن اسحاقی حسن اسحاقی- مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران

پنجم اسفندماه، زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی، خواجه نصیرالدین طوسی در تقویم ایران اسلامی «روز ملی مهندسی» نامگذاری شده است كه خود نشانگر نقش و جايگاه ارزشمند و موثر تلاشگران اين عرصه خطير در بخش‌های مختلف عمران، توسعه و آبادانی كشور است.

روز مهندس روز تجليل از علم، استعداد، خرد، توانمندي و همت مثال زدني مردان و زنان صاحب علم ايراني، روز تجليل از ابداع، هنرمندي علمي، خلاقیت، ابتکار و نوآوری در عرصه اندیشه و عمل و روز گراميداشت پيشگامان و تمهيدكنندگان بستر فني و علمي، توسعه و سازندگي در كشور است.

ایران اسلامی شور و شکوه خود را مدیون جوانانی از خطه پایمردان و نام‌آورانی می‌داند که ذره ذره وجود خود را برای سازندگی، عمران و آبادانی ایران اسلامی در طبق اخلاص قرار داده‌اند. به راستی این شایستگی برازنده وجودتان باد که نامتان با بزرگمرد جهان اسلام خواجه نصیرالدین طوسی عجین گشته و این چنین اندیشه و عمل را در راه تعالی کشور به خدمت گرفته‌اید.

اینجانب بار دیگر ضمن تبریک این روز فرخنده به مهندسان توانمند ایران اسلامی که در مسیر ادای سهم خود در پیشرفت و تعالی کشور گام نهاده‌اند، فرصت را مغتنم شمرده و در موعدی جاودانه در پاسداشت تعهد و تفکر مهندسان تحول‌آفرین ایران اسلامی، سر تعظیم فرود می‌آورم.