شناسهٔ خبر: 90247 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تخصیص اراضی طرح اقدام ملی مسکن سرعت می‌گیرد/ اراضی ۲۶۰ هزار واحد مسکن ملی تامین شد

احمد اصغری مهرآبادی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه تامین اراضی و تخصیص آن‌ها برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، سرعت گرفته است از تامین زمین ۲۶۰ هزار واحد مسکن ملی توسط آن سازمان خبر داد.

احمد اصغری‌مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تازه‌ترین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن و تامین زمین برای متقاضیان طرح، گفت: از بیش از یک میلیون متقاضی طرح اقدام ملی مسکن، ۳۰۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند که در مراحل بعدتر این تعداد به ۱۸۲ هزار نفر واجد شرایط نهایی کاهش یافت. 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از پذیرفته‌شدگان نهایی نیز تاکنون تعداد ۱۱۳ هزار نفر وجه واریز کردند که این تعداد عمدتا به عنوان متقاضیان موثر شناخته می‌شوند. 

مهرآبادی با اشاره به اینکه سازمان ملی زمین و  مسکن برای تمامی متقاضیانی که واریز وجه کردند به جز ۳ هزار نفر زمین تامین کرده است، گفت: با استان‌ها رایزنی شده است و برای تعدادی که باقی‌ مانده است زمین تامین خواهد شد. در هفته‌های آتی به تعداد افرادی که پول واریز کرده‌اند اراضی اجرای طرح اقدام ملی مسکن تامین خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه سازمان ملی زمین و مسکن برای ۲۶۰ هزار واحد مسکن ملی زمین در اختیار دارد، توضیح داد: برخی از اراضی در مکان‌هایی واقع شده‌اند که فعلا متقاضی ندارد. 

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن به جهت اهمیت موضوع تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی ملی یکی از اعضای هیات مدیره سازمان ملی را مسئول تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن کرده است تا به این کار در تمامی استان‌های کشور سرعت دهد.