شناسهٔ خبر: 90293 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در تشریح پروژه‌های راهسازی توسط مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام شد؛

عملیات اجرایی باند دوم مبارکه-بروجن شتاب می‌گیرد

مبارکه بروجن ،اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبرداد: شش کیلومتر از باند دوم محور مبارکه-مجلسی_ بروجن تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت اجرایی احداث باند دوم محور مبارکه ـ مجلسی ـ بروجن گفت: این محور یکی از پر ترافیک ترین و سنگین ترین محورهای مواصلاتی بین استان‌های اصفهان و  چهارمحال و بختیاری و اتصال به استان های جنوبی کشور است که اجرای باند دوم این محور به عنوان پروژه جهش تولید در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و با نگاهی ویژه و با سرعت مطلوب در دست اقدام است.  

علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه محور مبارکه-مجلسی-بروجن به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر به عنوان یکی از اصلی ترین راه های مواصلاتی و شریانی استان اصفهان با استان‌های جنوبی کشور است اذعان داشت: ۴۱ کیلومتر از این محور در حوزه راه‌های این استان  واقع شده و این اداره کل به منظور ارتقای سطح کیفی، حذف نقاط حادثه‌خیز و تصادفات رخ‌به‌رخ، چهار خطه کردن مسیر را در دستور کار قرارداده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه این محور دارای بارترافیکی سنگین و تردد بالای وسایل نقلیه است،  اظهارکرد: عملیات احداث باند دوم این محور از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و در سال‌های گذشته حدود ۱۵ کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر ۷۹ میلیارد ریال به صورت چهار خطه احداث و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.  

وی بیان داشت: عدم تامین منابع مالی و همچنین وجود معارضان در مسیر شامل اراضی کشاورزی، اراضی منابع طبیعی، فیبر نوری،   لوله گاز و تیر چراغ برق و... را عامل اصلی متوقف شدن این پروژه در دوره‌های زمانی گذشته بوده است.   

قاری‌قرآن تصریح کرد: فاز اول این پروژه به طول ۶ کیلومتر تکمیل شده و در امسال  قابل بهره برداری است همچنین فاز دوم به طول ۲۲ کیلومتر تا سطح لایه اساس با مجموع اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال نیز قابل بهره‌برداری است.  

وی گفت: در صورتی که انتخاب پیمانکار برای روسازی بتونی فاز دوم این پروژه با سرعت انجام پذیرد با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال این پروژه مهم تکمیل می‌شود.  
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با احداث باند دوم این محور و تبدیل آن به بزرگراه به صورت قابل ملاحظه‌ای از میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای کاسته می‌شود.