شناسهٔ خبر: 90345 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ساخت ۱۳۰۰ واحد مسکن اقدام ملی همدان با کمک بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

احمد اصغری مهرآبادی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در جلسه هماهنگی هیات نمایندگی راه و شهرسازی استان همدان گفت: تامین زمین و اتمام طرح مسکن مهر اساسی‌ترین اصول مدنظر سازمان ملی زمین و مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی در خصوص تامین زمین برای طرح اقدام ملی اضافه کرد: تامین زمین نباید تنها به میزان ثبت نام‌های انجام شده متقاضیان طرح اقدام ملی بلکه باید تا هرچقدر که می توانیم انجام شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص پروژه های باقیمانده مسکن مهر استان همدان اظهار داشت: پروژه مسکن مهر دژچنار تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و فقط بحث محوطه‌سازی آن مطرح است و در ملایر که از شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت است نیز در حال تعیین تکلیف پروژه‌ها هستیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به اینکه سازمان ملی زمین و مسکن برای اتمام مسکن مهر در استان ها از سیاست تنبیه و تشویق استفاده خواهد کرد، گفت: استان‌هایی که عملکرد بهتری دارند کمک بیشتری هم دریافت خواهند کرد.

وی در مورد طرح اقدام ملی استان همدان نیز با بیان اینکه تقریبا ۲۴ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۵ هزار نفر واریز وجه انجام داده‌اند، گفت: تاکنون ساخت ۱۳۰۰ واحد مسکونی با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در استان آغاز و برای تامین زمین سایر واحدها هم در اراضی حریم شهر همدان پیشنهاد شده در روستای شورین ۱۰۰۰ هکتار زمین موجود است و برای ساخت مسکن طرح اقدام ملی ۶۷۰ هکتار جدا شده و در شورای کارگروه امور زیربنایی استان نیز مطرح و مصوب شده است.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، مهرآبادی با اشاره به اینکه برای تکمیل پروژه های مسکن مهر و انجام و به ثمر نشستن طرح اقدام ملی تولید مسکن باید همگی کمک کنیم، گفت: باید کار را با اراده و تعصب پیش برد و پروژه ها مسکن تا پایان دولت به اتمام برسد.