شناسهٔ خبر: 90359 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کسب رتبه نخست توسط راه و شهرسازی خوزستان در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات

خوزستان 73 رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از کسب رتبه نخست این اداره کل در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در مجموعه وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، سید سروش نوروزی اظهار داشت: در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مجموعه وزارت راه و‌ شهرسازی در جدول امتیازی عملکردی نمایندگان در میان ادارات کل زیرمجموعه وزارت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به همراه ادارات کل راه و شهرسازی هرمزگان و سیستان و بلوچستان بطور مشترک رتبه نخست را کسب کرد.
وی افزود: این اداره کل با مجموع امتیاز نهایی ۲۲ هزار و ۲۰۰ و رتبه عالی مقام نخست را به دست آورد.

نوروزی گفت: خوزستان تا کنون ۱۵۰۰ سند در این سامانه بارگذاری کرده و امتیازات کامل را در این بخش بدست اورده است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تا تاریخ ۱۰ اسفند ماه امسال در ارایه گزارش‌های یکساله امتیاز کامل ۲۰۰۰ به دست آمده که این امر؛ بیانگری پویایی این اداره کل در ارایه اطلاعات به شهروندان است.

نوروزی افزود: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان همواره بر این امر تأکید داشته است که جریان اطلاعات؛ شفاف باشد تا مخاطبان به راحتی بتوانند به موضوعات و اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند. 

وی با بیان اینکه تحقق حق دسترسی مردم به اطلاعات، موجب شفافیت و پاسخگویی بیشتر می‌شود گفت: در راستای چنین نگاهی سعی شد تا خدمات مناسب به مخاطبان ارائه و تمام فعالیت‌ها و موضوعاتی که طبقه‌بندی شده نیست، به صورت شفاف و به‌ موقع اعلام شود. 

رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: بر اساس دسترسی آزاد به اطلاعات؛ این اداره کل تلاش داشته است اخبار و اطلاعات مورد نیاز شهروندان را در کمترین زمان ممکن اعلام کند.

 سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات؛ سایتی اینترنتی است که به منظور استفاده تمامی شهروندان برای دسترسی آزادانه به اطلاعات نهادهای دولتی ایجاد شده است و هر فرد ایرانی می‌تواند به همه اطلاعات طبقه‌بندی نشده دسترسی داشته باشد و طی سه سال گذشته؛ ۳۲ هزار نفر در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات عضو شده‌اند.