شناسهٔ خبر: 90403 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه سال گذشته صورت پذیرفت؛

اجرای بیش از ۱۰۰ پروژه بهسازی و ایمن سازی در جاده های شهرستان نور

مازندران رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نور اظهار داشت: در طول سه سال گذشته ، ۱۰۴ پروژه ایمن سازی و بهسازی در سطح راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۵۱۰ میلیاردریال به اجرا در آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری مازندران) ، سلیمان ایزدی ضمن اعلام این خبر اظهارداشت: شهرستان نوربه لحاظ شرايط آب و هوايي مناسب ، ساحلي بودن و وجود جنگل هاي انبوه ، روستاها و مناطق ييلاقي خوش آب و هوا  همواره يكي از نقاط مستعد جهت جذب گردشگر محسوب گرديده و اين در حالي است كه مي توان با ايجاد راه هاي روستايي ايمن و مناسب در شهرستان گردشگران زيادي را جذب منطقه كرد.

وي تصريح کرد : از اين رو اين اداره اقدامات بسيار گسترده و وسيعي را در زمينه ایمن سازی وبهسازي راه های تحت پوشش خود در دست اجرا دارد.

ایزدی در ادامه به بخشی از این اقدامات اشاره و عنوان کرد : اجرای روکش آسفالت و لکه گیری راه های فرعی به طول ۱۶۲ کیلومتر و راه های روستایی به طول ۱۵۰ کیلومتر با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال بخشی از فعالیت های این اداره در سنوات گذشته است.

وی در ادامه افزود: روکش آسفالت و لکه گیری محور فرعی رویان - گلند رود به بلده به طول ۱۰ کیلومتر ، آسفالت مسیر فرعی جوربند به واز به طول سه کیلومتر ،‌ روکش آسفالت و لکه گیری راه روستایی تیرکده به سیاهرود به طول ۱.۵ کیلومتر ، آسفالت راه روستایی آهودشت – به دشت به مرزند به طول ۱.۵ کیلومتر ، راه فرعی لاویچ به طول پنج کیلومتر   اجرایی شد که با بهره برداری از این طرح ها ۱۲ هزار خانوار ساکن در این مناطق از مزایای آن بهره مند شدند.

ایزدی ادامه داد : جهت ترمیم و تکمیل پل ها ، تثبیت مناطق رانشی ، تعمیر قرنیز پل ها ،‌احداث دیوارهای حفاظتی ، تعمیر و مرمت و نصب گاردریل ، تهیه علائمی ایمنی راه ها و ترمیم نقاط حادثه دیده ۱۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات تخصیص یافته هزینه گردید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور اهم اقدامات مهم این شهرستان را نصب علائم محور دوآب - بلده به پل زنگوله به طول ۱۱۰ کیلومتر ، احداث گارد بلوک سنگی محور دوآب -بلده به پل زنگوله ، تکمیل پل وارازده به باریکلا ، تکمیل پل افراسیاب کلا و احداث پل ملک حمام سر ،  نقاط حادثه دیده ناشی از سیل شهرستان همچون دیوار حفاظتی محور بلده - دو آب و دیوار سلیاکتی ، تعریض پل سلیاکتی ، ترمیم پل کشپل ، دیوار گابیونی لاویج ،‌ تعمیر رادیه پل واز، احداث دیوار سنگ و ملات بطاهر کلا، تعمیر پایه های پل تورانکلا و احداث پل واز اعلام نمود.

ایزدی در خاتمه به پروژه های در دست اجرا توسط این اداره اشاره و خبر داد : لکه گیری و آسفالت محور رویان- گلندرود به بلده ، آسفالت گردنه لاوش ، آسفالت محور چمستان به لاویج ، تکمیل پل سلیاکتی و ایمن سازی محور های فرعی و روستایی از جمله پروژه های در دست اجرا بوده که در حال انجام است.

گفتنی است از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه های استان ۷۰۰ کیلومتر مربوط به شهرستان نور است.