شناسهٔ خبر: 90413 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان:

واجدان شرایط دریافت تسهیلات مسکن ارزان‌قیمت از سوی وزارت راه به بانک رسالت معرفی می‌‌شوند/اولویت با ثبت‌‌نام‌شدگان طرح اقدام ملی مسکن

امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و بانک قرض‌الحسنه رسالت معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه واجدان شرایط دریافت تسهیلات مسکن ارزان‌قیمت ثبت نام شدگان طرح اقدام ملی مسکن و دهک های یک تا ۳ درآمدی هستند، گفت: واجدان شرایط از سوی وزارت راه به بانک رسالت معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت بین وزارت راه و شهرسازی و بانک قرض‌الحسنه رسالت، گفت: این تفاهم‌نامه نخستین تفاهم‌نامه‌ای است که به شیوه قرض‌الحسنه در کشور برای تولید مسکن به امضا می‌رسد.

معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره با سود ۴ درصد به متقاضیان واجد شرایطی که جزو دهک‌های کم درآمدی یک تا سه هستند از سوی بانک رسالت پرداخت می‌شود. ساز وکار به این ترتیب است که اسامی واجدان شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی به بانک رسالت معرفی می‌شود. افرادی در این طرح می‌توانند مشارکت  داشته باشند که در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و جزو دهک‌های یک تا ۳ درآمدی هستند.

محمودزاده افزود: در عین حال بخشی از افرادی که مشمول این تفاهم‌نامه می‌شوند جزو افرادی هستند که عضو باشگاه بانک رسالت هستند.

وی توضیح داد: در خصوص نحوه اجرای این طرح ۸ ماه مطالعه شد و امروز ۱۲ اسفند با امضای تفاهم‌نامه گام نخست آن اجرایی و عملیاتی شد.

محمودزاده تصریح کرد: نحوه اجرای این تفاهم‌نامه در قالب بخشنامه‌ها در اختیار بانک رسالت قرار داده شده است.

گفتنی است، در این تفاهم‌نامه مقرر شده است تا به ۵۰ هزار نفری که جزو دهک‌های کم‌درآمدی جامعه هستند (دهک‌های یک تا ۳) ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد تعلق بگیرد که در اجرای این طرح، خانوارهای کم‌درآمد تازه ازدواج‌کرده و سرپرست خانوارهایی که دارای ۳ فرزند و بیشتر هستند، در اولویت هستند. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، اسامی افرادی که در اولویت دریافت این وام‌ها و مشارکت در این طرح هستند از سوی معاونت مسکن و ساختمان به بانک اعلام و معرفی خواهند شد. مدت زمان اجرای این تفاهم نامه ۳ سال و مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۵ سال تعیین شده است.