شناسهٔ خبر: 90440 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرقت بیش از۲۱ هزار انواع تجهیزات ایمنی در جاده های سیستان و بلوچستان

س و ب - علائم جاده ای.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از سرقت بیش از ۲۱ هزار و ۸۷۱  انواع تجهیزات ایمنی در محورهای مواصلاتی این استان در ۱۱ ماهه امسال به ارزش ۶۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت: نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده در محورهای مواصلاتی یکی از وظایف این اداره کل است که متاسفانه هر روزه تعداد قابل توجهی از این علائم همچون نرده پل، پایه مسیر نما، تابلوهای اخطاری، انتظامی و اطلاعاتی، چراغ های چشمک زن و صفحه گاردریل به سرقت می رود.

وی بیشترین علائم سرقت شده این مدت را پایه صفحه مسیر نما با سه هزار و ۸۸۲ مورد و پایه تابلو کبوتری با یک هزار و ۲۵۳ مورد ذکر کرد و افزود: سرقت این علائم به طور قطع در افزایش تصادفات و تلفات جاده ای استان تاثیر گذار است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: علائم جاده ای سرقت شده با قیمت‌های بسیار اندک فروخته می‌شود در حالیکه این اداره‌ کل باید برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه‌های سنگینی را از محل اعتباراتی که می‌توانست در زمینه بهسازی جاده‌های استان صرف شود متحمل می شود.

وی در پایان خاطر نشان كرد: از مردم عزیز تقاضا می شود در صورت مشاهده سرقت و یا خرید و فروش علائم جاده ای، مراتب را فوراً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند یا از طریق تماس با تلفن های ۱۴۱ جهت رسیدگی فوری گزارش دهند.