شناسهٔ خبر: 90540 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری خوزستان:

بهسازی و نوسازی معابر کوی تاریخی عامری اهواز آغاز شده است

کوی عامری اهواز رییس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اهواز از آغاز پروژه بهسازی و نوسازی معابر کوی تاریخی عامری شهر اهواز خبر داد.

محمد جامع، رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح اقدامات انجام شده در خصوص محله تاریخی عامری در شهر اهواز پرداخت و با اشاره به اهمیت تاریخی و برخی اقدامات انجام شده در این محله گفت: این محله، تاریخ شهر اهواز را شکل می‌دهد و پروژه‌ای که در اداره‌کل راه و شهرسازی دنبال می‌کنیم، بهسازی و نوسازی معابر این کوی است.

وی با اشاره به جذب ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بهسازی و نوسازی معابر کوی عامری تاکنون افزود: اعتبار مورد نیاز برای انجام بهسازی و نوسازی معابر این محله بیش از این مقدار است و در تلاشیم تا از منابع مختلف این عدد را افزایش دهیم.

جامع، با اشاره به اینکه اقدامات مربوط به این پروژه از دو ماه گذشته با جدیت بیشتری دنبال شده است، عنوان کرد: با مشارکت اداره‌کل میراث فرهنگی استان، کمیته‌ای کارشناسی تشکیل شده است و شبکه معتمدان قدیمی را نیز در محله شکل داده‌ایم.

وی ادامه داد: برای اینکه شبکه میراثی این محله معروف شهر اهواز به صورت منظم به وجود آید، تقسیم کاری بین اداره‌کل راه و شهرسازی، شهرداری اهواز، اداره‌کل میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مسئول انجام شده است و ما نوسازی و بازسازی بخشی از معابر این محله که همان خیابان‌های اولیه اهواز قدیم است را عهده‌دار شده‌ایم.

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه کارهای برنامه‌ای این پروژه از دو ماه پیش آغاز شده است، گفت: تلاش خواهیم کرد تا در هفته جاری اسناد مناقصه این طرح را نهایی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان خوزستان، اقدامات جدی و عملی در این محله تاریخی را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: سایر دستگاه‌ها نیز پای کار آمده‌اند و امیدواریم این همکاری، شبکه مداخله نهادها را در پروژه کوی عامری کامل کند.