شناسهٔ خبر: 90553 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد:

نیروهای انسانی در دستگاه‌های اجرایی باید نگرش انقلابی داشته باشند

جلسه معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی و تاکید کرد: هسته های گزینش در سازمان‌ها و شرکت‌های تابع وزارت راه و شهرسازی در بحث چیدمان و انتخاب منابع انسانی مورد نیاز، باید دو رویکرد تعهد و مهارت را توامان مد نظر قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نعمت الله ترکی، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی و دبیرهیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی در هفدهمین نشست دبیر واعضای هیات مرکزی گزینش این وزارتخانه که  با حضور محمد راستاد معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و اعضای هسته گزینش در  آن سازمان برگزار شد؛ خاطرنشان کرد: اصول و فرایند گزینش نیروی انسانی و همچنین توسعه منابع انسانی در ارگان‌های تابع وزارت راه، باید با رویکردهای اعلام شده توسط مقام معظم رهبری، منطبق باشد.

دبیرهیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر این نکته که فعالیت‌ها در حوزه وزارت راه باید مورد رضایت‌مندی مردم باشد، اظهار داشت: هرچه نظام گزینشی در دستگاه‌های دولتی، موثر‌تر و کارآمدتر عمل کند، قطعا انتخاب‌ها و انتصاب‌ها در این حوزه، با دقت بیشتری صورت می‌گیرد و این فرایند، به خدمت رسانی بهتر به مردم منجر خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: بنابراین بسیار حایز اهمیت است که مجموعه  فرایند انتخاب، انتصاب و توسعه منابع انسانی، بر اساس دو رویکرد ارزیابی نگرش و پایش تقوا، مبنتی بر توصیه‌های مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، منطبق باشد و مورد تجدید نظر قرار گیرد.

در ادامه این نشست هاشمی نیا مدیر کل هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد هسته گزینش سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در فرایند گزینش مصاحبه و جذب افراد به دنبال ارائه مدل مناسب سنجش و شناخت شخصیت افراد از طریق روش های نوین روانشناسی هستیم.

در پایان این نشست "راستاد" ضمن تشکر از تلاش های هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی در راستای چابک سازی و  به روزآوری روند گزینش در این سازمان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با ظرفیت بالای نیروی انسانی با تعامل و همکاری هیات مرکزی گزینش و هسته گزینش سازمان با جذب نیروی انسانی متخصص در راستای منویات مقام معظم رهبری و سند راهبردی وزارتخانه قدم بر می دارد.