شناسهٔ خبر: 90616 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن:

واحدهای مسکن ملی از فروردین ۱۴۰۰ ماهانه ۲۰ هزار واحد افتتاح می‌شود

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه واحدهای مسکن ملی از فروردین ۱۴۰۰ ماهانه ۲۰ هزار واحد افتتاح می‌شود، پیشرفت کلی پروژه‌های مسکن ملی را در حدود ۲۵ درصد برشمرد.

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درخصوص میزان پیشرفت فیزیکی و افتتاح‌های طرح اقدام ملی مسکن، گفت: علاوه بر افتتاح‌های طرح اقدام ملی مسکن که در آبان ماه انجام شد با دستور رییس‌جمهوری مقرر شده است تا از فروردین ۱۴۰۰، ماهانه ۲۰ هزار واحد مسکن ملی تا پایان شهریورماه افتتاح شوند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با یادآوری این مطلب که اجرای طرح اقدام ملی مسکن توسط دو کارگزار؛ بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، و دو متولی مستقیم؛ شرکت عمران شهرهای جدید و ادارات کل راه و شهرسازی انجام می‌شود، گفت: هم‌اکنون علاوه بر افتتاح‌های آبان‌ماه طرح اقدام ملی مسکن، ۹ هزار واحد آماده است که به فرمان رییس جمهوری فروردین ۱۴۰۰ با تکمیل واحدهای دیگر به تعداد ۲۰ هزار واحد افتتاح خواهد شد.

گفتنی است، طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، در شهرهای جدید توسط شرکت عمران شهرهای جدید، و در بافت فرسوده با مشارکت مردم و با نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

لازم به ذکر است ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در تمامی مناطق شهری در اجرای برخی از پر‌وژه‌های اجرایی این طرح، مشارکت دارد.