شناسهٔ خبر: 90683 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۵هزار نفری خرم آباد به پایان خواهد رسید

Untitled-1.jpg معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۵هزار نفری خرم آباد به پایان خواهد رسید

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، علی نبیان در بازدید از  ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مردم خرم‌آباد و مسئولین استان افتتاح این ورزشگاه بوده که پیگیر تامین منابع برای تکمیل پروژه بودیم.

وی گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با استاندار لرستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان داشتیم و وعده داده بودیم که قبل از پایان سال ۹۹ بازدیدی از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد و بروجرد داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی افزود: تامین منابع مالی سبب می‌شود مقداری پروژه‌ها تاخیر پیدا کنند و هم‌اکنون این پروژه ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع و در هشت طبقه بنا شده که ساختمان اصلی آن ۹۹۷۰ مترمربع و مساحت ساختمان جنبی ورزشگاه ۸۲۰ متر مربع است.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۵هزار نفری به پایان خواهد رسید، گفت: برنامه‌ریزی شده که سال آینده این ورزشگاه افتتاح شود.

نبیان با بیان اینکه تاکنون ۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه ورزشی هزینه شده است، افزود: تلاش دولت این است که بتواند با تامین منابع آن وعده خود را عملیاتی کند. 

معاون وزیر راه و‌شهرسازی بیان داشت: تجهیزات مورد نیاز از جمله چراغ و صندلی‌ها خریداری شده است؛ نیاز است استان نیز همکاری کند به عنوان مثال برای چمن زمین ورزشگاه نیاز به منابع آبی است  که مسئولین استان علاوه بر آب لازم است برق این پروژه را تامین کنند.

وی گفت: در سیلاب فروردین دو سال گذشته مردم لرستان دچار خسارت شدند، ما نیز با مشاور صحبت‌ کردیم  و طرح‌هایی ارائه  داده شدکه همزمان با بهره‌برداری ورزشگاه، جمع‌آوری آب‌های سطحی اطراف ورزشگاه در دستور کار قرار گیرد.

نبییان گفت: با مدیر کل راه و‌شهرسازی لرستان نیز صحبت شده برای محور مواصلاتی از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان مسیر دسترسی آماده سازی شود.