شناسهٔ خبر: 90714 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری در احداث مسکن برای فرهنگیان خراسان شمالی

مسکن فرهنگیان راه و شهرسازی خراسان شمالی رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی خراسان شمالی از اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری در احداث مسکن برای فرهنگیان استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( خراسان شمالی)، محمد رضا اسدی گفت: این جلسه با حضور مدیران کل آموزش و پرورش ،  نوسازی و تجهیز مدارس استان، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان، معاون پشتیبانی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش، رئیس اداره آموزش و پرورش بجنورد، رئیس اداره برنامه ریزی مسکن راه و شهرسازی استان و سایر مدعوین در محل دفتر مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه در خصوص اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری در احداث مسکن برای فرهنگیان استان بحث و تبادل نظر شد و پیشنهادات و اقدامات لازم جهت اجرایی شدن تفاهم نامه بعمل آمد.

اسدی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد آموزش و پرورش استان هر چه سریعتر نسبت به معرفی متقاضیان مؤثر ثبت نام شده در سامانه اقدام ملی مسکن به تفکیک توزیع استانی و شهرستانی، تعیین اولویت بندی بین گروههای هدف فرهنگیان (زنان سرپرست خانوار، کارکنان شاغل بالای ۲۰ سال سابقه خدمت، زوج فرهنگی، بازنشستگان و ...) مطابق با مفاد تفاهم نامه فی ما بین، ارائه مشوق هایی مانند تخصیص وام به کارکنان واجد شرایط فرهنگی از محل منابع مالی در اختیار آموزش و پرورش و همچنین اظهار نظر نهایی در خصوصساخت مسکن در زمین معرفی شده در گلستان شهر بجنورد اقدام نماید.

اسدی به مصوبات جلسه در خصوص اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان در این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود : در این جلسه مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در خصوص در اختیار قراردادن نقشه زمین های معرفی شده در گلستان شهر و همچنین اعلام نمودن پروژه های نیمه تمام مسکن مهر به اداره کل آموزش و پرورش اقدام نماید .

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی در پایان اظهار داشت: دو مصوبه دیگری که اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی می بایست اجرایی نماید شامل اعلام شهرهایی است که تاکنون زمین به آموزش و پرورش معرفی نشده  و همچنین تامین زمین در شهرهای مجاور برای شهرهایی که امکان تامین زمین از سوی راه و شهرسازی به هر دلیل در آنجا امکان پذیر نبوده است می باشد.