شناسهٔ خبر: 90782 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران در هفته‌ای که گذشت

شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور از مهمترين اخبار اين هفته می توان به تشکيل نشست هماهنگی با حضور رييس هيات مديره و مديرعامل و مسوولان ارشد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوايی ايران و اعضای هيات مديره انجمن شرکت های هواپيمايی برای آغاز عمليات اجرايی بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترين اخبار هفته اخير را از نظر مي گذرانيد.

پياده سازي سيستم مديريت ايمني در فرودگاه هاي بين المللي تا پايان ۱۴۰۱

نوزدهمین جلسه شورای عالی ایمنی شرکت با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و اعضای شورای عالی ایمنی برگزار شد. در ابتدای این نشست برخی از مسائل ایمنی شرکت فرودگاه ها و ممیزی های صورت گرفته از فرودگاه های بین المللی مطرح و در خصوص آنها تبادل نظر شد. در این نشست همچنین برنامه زمانبندی پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی در فرودگاههای بین المللی و حوزه ناوبری هوایی مطرح و مقرر شد؛ تا پایان سال ۱۴۰۱ این سیستم به طور کامل با این برنامه پیاده سازی شود.

هماهنگي براي آغاز عمليات بهسازي باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد در ارديبهشت

در نشستي با حضور مديرعامل و اعضاي هيات مديره شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران و اعضاي هيات مديره انجمن شرکت هاي هواپيمايي هماهنگي هاي لازم براي آغاز عمليات بهسازي باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد در ارديبهشت ۱۴۰۰ انجام شد.

تشديد نظارت‌هاي بهداشتي به دستور ستاد ملي با کرونا و سازمان هواپيمايي کشوري/ اجراي پروتکل‌هاي بهداشتي جديد به منظور غربالگري مسافران خارجي

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران از تشديد نظارت‌هاي بهداشتي به دستور ستاد ملي کرونا و سازمان هواپيمايي کشوري در فرودگاه‌هاي کشور خبر داد و اظهار کرد که هدف از اين نظارت‌ها، جلوگيري از ورود مسافران مبتلا به کروناي جهش يافته به کشور است.

پرتقاضاترين خطوط هوايي ايران براي پروازهاي عبوري

مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران گفت: فرودگاه‌هاي هاب مهم در اطراف ايران، فرودگاه‌هاي دبي، قطر، ترکيه و هند است، کشور جمهوري اسلامي ايران در مسير برخي از اين فرودگاه‌ها قرار دارد و جذابيت ويژه‌اي براي آنها دارد.

پيام مديرعامل شرکت فرودگاه ها به مناسبت عيد سعيد مبعث

رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران در پيامي فرارسيدن عيد بزرگ و سعيد مبعث را تبريک گفت.

توسعه همکاري هاي ناوبري و فرودگاهي ميان ايران و هند

عضو هيات مديره و راهبر عمليات هوانوردي شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران از امضاي تفاهمنامه همکاري با شرکت فرودگاه هاي هند با هدف ظرفيت سازي استفاده از خدمات آموزشي و مشاوره در ايجاد راه حل هاي ANS خبر داد.

نشست سالانه کميته CNS/ATM برگزار شد

نشست سالانه کميته CNS/ATM ستاد و فرودگاه هاي کشور با حضور۷۰ نفر از نمايندگان کميته هاي اصلي، علمي و فرودگاهي به صورت وبينار برگزار شد. در اين نشست که ۲۰ اسفند ماه برگزار شد، در خصوص بروز رساني سند ۹۷۵۰ ويرايش ششم ASBU  توسط ايکائو و لزوم پياده سازي ماژولهاي آن با توجه به نياز کشورهاي عضو دفتر منطقه اي بحث و تبادل نظر شد.

بازديد عضو هيات مديره شرکت فرودگاه ها از پروژه هاي فرودگاه مشهد

عضو هيات مديره شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران و راهبر عمليات فرودگاهي از پروژه هاي عمراني در دست اجراي فرودگاه مشهد بازديد کرد.

بهره برداري از سامانه هوشمند ارزيابي کيفيت خدمات فرودگاهي در فرودگاه هاي کشور

مدير راهبري مرکز ايمني و عمليات اضطراري و نظارت بر کيفيت خدمات فرودگاهي شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران از بهره‌برداري سامانه هوشمند ارزيابي کيفيت خدمات فرودگاهي در فرودگاه هاي تحت مالکيت شرکت خبر داد.

محمد قصابي مديرکل فرودگاه هاي اردبيل شد

با ابلاغي از سوي رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران، محمد قصابي به عنوان مديرکل فرودگاه هاي اردبيل منصوب شد.

وارسي پروازي سامانه هاي کمک ناوبري فرودگاه هاي استان هاي تهران و البرز

با شروع دوره جديد وارسي پروازي فرودگاه هاي کشور، وارسي پروازي پنج سامانه ناوبري و کمک ناوبري در سه فرودگاه و دو ايستگاه مسير پروازي استان هاي تهران و البرز توسط کروي فلايت چک مرکز وارسي پروازي و خدمات هوايي انجام شد.

قدرداني از خادمان و فعالان نماز شرکت فرودگاه ها

با اهداي لوح سپاسي از سوي معاون توسعه مديريت و منابع و رييس شوراي فرهنگي شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران، فعالان حوزه نماز ستاد شرکت قدرداني شدند.

برنامه ريزي براي برقراري پرواز استانبول- اروميه

با حضور مديرکل فرودگاه هاي آذربايجان غربي، نمايندگان شرکت ترکيش اير و نمايندگان بهداشت شهرستان اروميه براي برقراري پروازهاي ايمن و مطمئن در مسير اروميه- استانبول برنامه ريزي شد.

فرودگاه بيرجند ميزبان پارس اير مي شود

از ارديبهشت سال ۱۴۰۰ پروازهاي شرکت هواپيمايي پارس اير در فرودگاه بيرجند راه اندازي مي شود.

افزايش پرواز در فرودگاه ياسوج

مدير فرودگاه ياسوج از انجام پرواز آزمايشي ناوگان شرکت هواپيمايي پارس اير در اين فرودگاه خبر داد.

برقراري پرواز جديد در فرودگاه يزد

مديرکل فرودگاه هاي يزد از برقراري پرواز جديد در مسير تهران- يزد توسط شرکت هواپيمايي فلاي پرشيا خبر داد.

برگزاري تمرين دوسالانه طرح اضطراري فرودگاه شهداي ساري

تمرين دوسالانه طرح اضطراري فرودگاه ساري با سناريوي قطع جريان فشار متوسط شهري به دليل آتش سوزي در پست برق برگزار شد.

راه اندازي سامانه کنترل روشنايي سطوح پروازي فرودگاه اهواز

مديرکل فرودگاه هاي استان خوزستان از راه اندازي سامانه کنترل روشنايي سطوح پروازي در برج مراقبت فرودگاه اهواز خبر داد.

برگزاري تمرين محدود طرح اضطراري فرودگاه شهداي شاهرود

تمرين محدود طرح اضطراري فرودگاه شهداي شاهرود با سناريوي آتش سوزي انبار ضايعات در مجاورت باند با رعايت کامل دستور العمل هاي بهداشتي و مطابق با قوانين و الزامات ابلاغي از سوي سازمان هواپيمايي کشوري برگزار شد