شناسهٔ خبر: 90896 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران خبر داد:

برف‌روبی بیش از ۱۰ هزار کیلومتر-باند در استان تهران

برف روبی محورهراز عوامل راهداری در چندین نوبت و در مجموع بیش از ۱۰ هزار کیلومتر-باند از مسیرهای درگیر برف استان تهران را برف‌روبی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری تهران)، حیدرنوروزی گفت: با نفود سامانه بارشی در استان تهران که از روز جمعه و شنبه هفته جاری با شدت بیشتری دنبال شد میانگین بارش برف و کولاک ۱۸ ساعت، میانگین بارش باران ۱۶ ساعت و همچنین میانگین بارش تگرگ ۲ ساعت در استان ثبت شد که ۴۲۳ نیروی راهداری از همان ساعات اولیه با ۲۷۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین عملیات برای مسدود نشدن راه ها را آغاز کردند.

وی افزود: عملیات شن و نمک پاشی و همچنین برف روبی عوامل راهداری از روز جمعه تا ساعات بامداد امروز ادامه داشت که در این مدت ۵ هزار و ۳۳۱ تن شن و نمک در مسیرهای درگیر برف استان تهران پاشیده شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران ادامه داد: همچنین در این مدت عوامل راهداری در چند نوبت و در مجموع به میزان ۱۰ هزار و ۸۵۰ کیلومتر-باند از مسیرهای درگیر برف را برف روبی و ایمن سازی کردند ، این درحالی است که استان تهران حدود سه هزار کیلومتر مسیر دارد که عوامل راهداری بدلیل بارش برف و کولاک سنگین مجبور شدند چندین محور بارها برف روبی و ایمن سازی کنند. 

نوروزی تاکید کرد: در پی نفوذ منحصر به فرد سامانه بارشی با سرعت بالا در عین سردی و بارش برف و باران شدید که موجب در راه ماندن ماشین ها و سختی کار ماشین آلات راهداری و راهداران در سطح استان تهران شد با تمهیدات و برنامه ریزی های قبل و حین بارش ها با تلاش راهداران استان تهران در کوتاه ترین زمان ممکن شرایط ایمن برای مردم فراهم شد و خوشبختانه در پی این بارش در مسیرهای استان تهران هیچ مصدومیتی حادث نشد.

وی بیشترین بارش های برف و باران استان تهران را در شهرستان های کوهستانی و شمالی شمیرانات، فیروزکوه و دماوند اعلام کردبا بیان اینکه هم اکنون نیز عوامل راهداری با امکانات کامل در تمام مسیرهای استان مستقر و در آماده باش هستند، گفت تردد خودروها در تمام مسیرهای استان بدون هیچ مشکلی در جریان است اما به مردم توصیه می کنیم حتی المقدور از سفر به مناطق کوهستانی خودداری کنند و جهت اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در تمام مسیرهای کشور با سامانه 141 تماس بگیرند.