شناسهٔ خبر: 90901 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد؛

بازگرداندن ۳۰۰متر مربع از اراضی دولتی به بیت المال در خراسان رضوی

WhatsApp Image 2021-03-15 at 11.28.27.jpeg فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در این ماه ۳۰۰ متر مربع از اراضی دولتی به ارزش تقریبی ۶۶ میلیارد ریال رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، سرهنگ بهرام خسروی با اعلام این خبر گفت: با اجرای یک حکم قضایی ، این یگان در اسفند ماه امسال موفق به رفع تصرف ۳۰۰ مترمربع واقع در پلاک ۱۵۸۱ فرعی از یک الی ۱۹۹ فرعی از ۱۸۷ اصلی بخش ۱۰ مشهد به ارزش تقریبی ۶۶ میلیارد ریال شد.

وی افزود: این قطعه زمین از اراضی ملی به مساحت ۳۰۰ مترمربع به ارزش تقریبی ۶۶ میلیارد ریال تصرف شد که بلافاصله فعالیت متصرفان متوقف و نسبت به رفع تصرف فوری اراضی مذکور اقدام شد.  

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی به نقش سازنده مردم در پیشگیری از تصرف و  حفاظت از اراضی ملی و دولتی اشاره کرد و گفت: شهروندان می توانند با شماره تلفن ثابت یگان به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اعلام فرمایند.  

خسروی همچنین توصیه کرد: شهروندان گرامی برای پیشگیری از هرگونه ضرر و زیان، در زمان خرید زمین و ملک، برای اطمینان از اصالت ملک مورد نظر، از سازمان های مربوطه استعلام بگیرند چون بسیاری از افراد به صورت قولنامه ای ملکی را خریداری و بعد مشخص شده که ملک خریداری شده جزو اراضی ملی و دولتی بوده است که  این افراد علاوه بر ضرر مالی، خسارت هایی نیز پرداخت کرده اند.