شناسهٔ خبر: 91026 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در گام دوم از ارزیابی و در قالب بازدیدهای نوروزی انجام شد

ارزیابی فرودگاه‌های شیراز و مشهد در گام دوم برنامه ملی تسهیلات حمل و نقل/ شناسایی تخلفات برخی از شرکت‌های هواپیمایی با هدف رفاه حداکثری مسافران پروازی

بازدید سرزده رییس سازمان هواپیمایی کشوری از روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه مهرآباد در گام دوم از ارزیابی زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در قالب بازدیدهای نوروزی، فرودگاه‌های شیراز و مشهد طی دو روز در شش حوزه زیرساختی ترمینالی و فرودگاهی مورد بررسی دقیق قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرودگاه شیراز و مشهد در سه بخش نحوه جریان ترافیک مسافر و هواپیما، جریان خروج مسافران، کرو پروازی و بار و از منظر امکانات رفاهی مورد نیاز مسافران بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داد.

در جریان بازدید از این فرودگاه‌ها نقطه نظرات کارشناسان دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی در رابطه با چگونگی جریان گردش مسافر و نحوه چیدمان ترمینالی از مهمترین موضوعات مورد بحث بود.

همچنین نحوه تعامل و هماهنگی اجزای اصلی زنجیره تسهیلات فرودگاهی (شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ و...)، روند تاخیرات شرکت‌های هواپیمایی، نحوه مدیریت اختلالات عملیات پروازی، تسهیم اطلاعات عملیاتی با هدف تصمیم‌گیری موثر بین آن‌ها از نظر کارشناسان  و دست اندرکاران فرودگاهی مورد ارزیابی جدی قرار گرفت.

علاوه بر این با هدف رفاه حداکثری مسافران پروازی، تخلفات برخی از شرکت‌های هواپیمایی و موسسات هواپیمایی شناسایی و تصمیمات مناسبی اتخاذ شد.

این بازدید در راستای ارتقای تسهیلات حمل و نقل هوایی و الزام سازمان هواپیمایی کشوری ICAO)) به کشورهای عضو مبنی بر تدوین و اجرای برنامه ملی تسهیلات و همچنین اعمال نظارت عالی سازمان هواپیمایی بر نحوه تعامل بازیگران اصلی زنجیره تسهیلات حمل و نقل هوایی(فرودگاه‌ها، شرکت‌های هواپیمایی، هندلینگ‌ها و ...) با یکدیگر انجام شده است.