شناسهٔ خبر: 91044 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان تهران خبر داد:

طرح خانه تکانی حاشیه راه های پایتخت اجرا شد

اجرای طرح خانه تکانی جاده ها اجرای طرح خانه تكانی حاشیه راه ها با هدف تنظیف حاشیه راه ها و مسیرهای ارتباطی در آستانه نوروز اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران)، عادل مصدقی، معاون راهداری استان تهران، با بیان این خبر به نقش راه به عنوان محور توسعه استان اشاره و خاطر نشان ساخت: با توجه به حجم بالاي ترافيك و تردد در محورهاي ارتباطي استان تهران ، بايد حاشيه و حريم راه هاي اين استان ، همواره پاك و زيبا و همچنین ایمن باشد.

وي اظهار داشت: تمامي مسئولين ذيربط بايد با تمهيدات لازم در خصوص زيباسازي و پاكسازي منظر حريم راه ها كوشا باشند.

وی در ادامه برنامه های اجرایی این اداره کل را در خصوص ایمن سازی راه های مواصلاتی استان اینگونه عنوان کرد: احيا و اجراي خط كشي، اجرا و نصب نيوجرسي بمنظور جداسازي و تفكيك باند در نقاط پرتصادف استان، بازسازي و نصب انواع علائم، برنامه ریزی و اجراي عمليات روکش آسفالت و لكه گيري گسترده رويه هاي آسفالتي، رگلاژ و شانه سازي راه هاي اصلي و فرعي و روستایی بويژه در نقاط كوهستاني پر تردد از جمله برنامه های بوده که به طور مستمر در دست اجراست.

معاون راهداری استان تهران گفت: یکی از عادت های زشت و حتی خطرناک،پرتاب کردن زباله در حریم جاده هاست و باید این فرهنگ غلط را با فرهنگ سازی از میان برد چرا که علاوه بر آسیب به محیط زیست و ایجاد آلودگی می تواند در ایجاد اختلال در زاویه دید رانندگان و بروز تصادفات رانندگی نیز موثر باشد.

 عادل مصدقی با بیان اینكه باید پایتخت را به عنوان پایلوت استان پاك كشور تبدیل كنیم و در این رابطه شاهد یك نهضت پاكسازی باشیم،اظهار داشت: همه باید در حفظ و صیانت از جاده ها و راه ها که شریان های ارتباطی هستند تلاش کنیم چرا که راه جزو زندگی در سفر است و آرامش و ایمنی و زیبایی راه برای کاربران جاده ای و هموطنان هدف ماست