شناسهٔ خبر: 91201 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اطلاعات مرکز آمار و بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن بر اساس اطلاعات بازار است

محمود محمودزاده معاون وزیر راه با تأکید بر این‌که دلیل عدم انتشار گزارش تحولات بازار مسکن کنترل قیمت‌ها نیست، گفت: تهیه این گزارش زمانبر و کار سنگینی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون وزير راه و شهرسازى،  درباره دلایل منتشر نشدن گزارش تحولات بازار مسکن، اظهار کرد: انتشار گزارش تحولات بازار مسکن بعد از چند ماه وقفه در آذرماه سال گذشته (مربوط به آبان‌ماه ۹۹) یک حرکت صحیح و خیلی درستی از نظر ما بود که می‌توانست اطلاعات دقیق بازار مسکن از کل کشور را در اختیار مردم قرار دهد.

وی ادامه داد: اما احساس کردیم این مسئله شاید برای بیشتر کارشناسان و کسانیکه دنبال اطلاعات می‌گردند، مهم نباشد. این کار خیلی زمانبر است و آنالیز کردن کل خرید و فروش مسکن سراسر کشور، حداقل مراکز استان، جمع‌بندی و موضوعات مختلف مربوط به آن کار سنگین و زمانبر است.

وی با یادآوری این‌که فکر می‌کردیم تهیه و انتشار گزارش تحولات بازار مسکن سراسر کشور مورد استقبال و استفاده بیشتری قرار گیرد، افزود: در مجموع عدم انتشار گزارش تحولات بازار مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی دلیل خاصی ندارد و ممکن است هر زمانی این گزارش‌ها مجددا منتشر شود و در سایت وزارتخانه قرار بگیرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا عدم انتشار واکنش‌ها به متوسط قیمت مسکن اهواز بود، تصریح کرد: در هر شهری ممکن است که طی یک بازه زمانی یک‌ماهه خرید و فروش‌های ویژه‌ای در بازار مسکن انجام شود که متوسط قیمت مسکن را بالا برده یا پایین بیاورد.   متوسط قیمت مسکن در شهر اهواز واقعیتی بود که بر اساس کد رهگیری معاملات مسکن استخراج شده و نظر شخصی نبوده است.

به گزارش تسنیم، محمودزاده یادآور شد: اطلاعات مرکز آمار و بانک مرکزی بر اساس اطلاعات بازار است و نمی‌توانیم بگوییم این اطلاعات وجود ندارد.