شناسهٔ خبر: 91345 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان مطرح کرد؛

افتتاح واحدهای مسکونی تکمیل شده طرح اقدام ملی مسکن تا پایان دولت/ ابلاغ برنامه تامین زمین در دوره ۵ ساله به استان‌ها/ احتمال تصویب لایحه اجاره‌داری حرفه‌ای در بهار امسال

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان از احتمال تصویب لایحه اجاره‌داری حرفه‌ای در بهار امسال خبر داد و گفت: واحدهای تکمیل شده، طرح اقدام ملی مسکن در ۶ ماه نخست امسال و قبل از پایان کار دولت دوازدهم، افتتاح می‌شود.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای چند ماه باقیمانده دولت دوازدهم در حوزه مسکن و ساختمان، گفت: اقدامات زیربنایی مهمی در دو سال گذشته انجام شد که عمده آنها شامل موضوع افزایش تولید مسکن بود که علاوه بر پروژه‌ طرح اقدام ملی مسکن، تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌ها بسته شد. همچنین برای دهک‌های اول تا سوم، نیز برنامه‌های مختلفی برای تامین مسکن حمایتی تعریف شد.

معاون مسکن و ساختمان افزود: برای تولید یک میلیون واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده است که هر زمان منابع آن به ویژه تسهیلات بانکی فراهم شود آنها قابلیت اجرایی خواهند یافت. 

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰۴ هزار واحد در روزهای پایانی ۱۳۹۹ عملیات اجرایی آنها شروع شد و در مراحل مختلف اجرا، قرار دارند. در شش ماه اول ۱۴۰۰ چند مرحله افتتاح در طرح اقدام ملی مسکن، انجام خواهد شد.

محمودزاده توضیح داد: بر اساس نیازسنجی‌ها، تامین زمین برای ۵ سال آینده در زمینه تولید مسکن انجام و به تمام استان‌ها ابلاغ شده است تا استان‌ها بر اساس برنامه ابلاغی، اقدام به تامین زمین برای تولید مسکن در ۵ سال آینده کنند. این‌کار با این هدف انجام شده است تا جریان تولید مسکن دچار وقفه نشود.

وی پیگیری و به جریان افتادن لایحه اجاره‌داری حرفه‌ای را از دیگر اقدامات مهم دولت در حوزه مسکن برشمرد و گفت: لایحه اجاره‌داری حرفه‌ای برای کمک به تثبیت و حرفه‌ای شدن بازار اجاره، مدتی است به دولت ارایه شده و هم‌اکنون نیز در کمیسیون‌های تخصصی دولت است که امیدواریم در بهار سالجاری به تصویب برسد.

محمودزاده لایحه اجاره‌داری حرفه‌ای را ایجاد ساختاری جدید برای تثبیت و ساماندهی بازار اجاره، عنوان کرد.