شناسهٔ خبر: 91379 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دهم فروردین ۱۴۰۰ اتفاق افتاد؛

افزایش ۱۴۴درصدی تردد در محورهای لرستان

لرستان تردد1.JPG مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: در دهم فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۳۶۶هزار و ۵۶۲ وسیله نقلیه در محورهای استان تردد داشته است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴۴درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری لرستان)، عباس شرفی گفت: در دهم فروردین ماه ۱۳۹۹ تردد ۱۵۰۱۹۴ وسیله نقلیه در محورهای لرستان به ثبت رسیده بود.

وی سهم وسایل نقلیه سنگین عبوری از ترددهای دهم فروردین ۱۴۰۰ را ۶۱هزار و ۱۸۱ دستگاه عنوان کرد و گفت: درصد تردد وسایل نقلیه سنگین ۱۶.۸۵ درصد بوده است و بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین متعلق به محور پلدختر_اندیمشک با ۵۲درصد است.

شرفی با بیان اینکه محور پلدختر_ خرم آباد با ثبت ۱۰۲ کیلومتر بر ساعت بیشترین سرعت تردد را در این روز به خود اختصاص داده است، گفت: کمترین میزان سرعت نیز در محور ازنا_شازند با ۳۳ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان با اشاره به کل تردد ثبت شده در ۱۳ روز تعطیلات نوروزی گفت: از ۲۸ اسفند تا دهم فروردین ۱۴۰۰، تردد ۴۳۳۵۱۷۲ وسیله نقلیه در محورهای لرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۲۲۹۳۵۸۲ وسیله نقلیه، ۸۹درصد افزایش دارد.

وی در ادامه افزود: بیشترین تردد در این ایام مربوط به محور سه راهی چالانچولان_دورود با ۱۶۹هزار و ۹۲۹ وسیله نقلیه بوده و پس از آن محورهای دورود_ سه راهی چالانچولان، خرم آباد _سه راهی الشتر و سه راهی چالانچولان_خرم آباد دارای بیشترین تردد بوده است.