شناسهٔ خبر: 166292 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دیدار مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با رئیس پلیس‌راه استان

راهداری زنجان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان بر همکاری‌های بیشتر برای کاهش تصادفات و جانباختگان جاده‌ای تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، اصغر اسماعیلی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به همراه معاونین و مدیر روابط‌عمومی در دیدار با فرمانده قرارگاه پلیس راه استان ضمن تقدیر از تلاش‌های پلیس راه، یکی از معیارهای امنیت در حوزه جاده و راه را حضور به‌موقع پلیس راه در تمامی وقایع و صحنه‌ها دانست و گفت: هدف از این دیدار، قدردانی از زحمات پرسنل خدوم پلیس راه به‌واسطه تلاش مجدانه برای برقراری ایمنی در محورهای استان است.

وی همراهی و مشارکت بیش از پیش پلیس با راهداری را مولفه‌ای مهم در تحقق برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و گفت: با تشکیل جلسات مشترک با پلیس سعی خواهیم کرد پیگیر اهداف مشترک در راستای کاهش تلفات جاده‌ای باشیم.

اسماعیلی به اقدامات صورت گرفته در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های مستمر که در سال‌های گذشته انجام شد اصلاح خرابی، بهسازی و روکش آسفالت محور زنجان_قزوین با سرعت هرچه بیشتر انجام شد و امسال نیز با انعقاد دو قرارداد دیگر در ورودی و خروجی آزادراه با افزایش ایمنی رضایت کاربران جاده‌ای فراهم می‌شود.

وی در ادامه افزود: آزادراه زنجان - تبریز نیز یکی از دغدغه‌های این اداره کل است که در صورت تحویل به سازمان، اقدامات لازم برای بهبود وضعیت آزادراه انجام خواهد شد که در این زمینه پیگیری‌هایی نیز صورت گرفته و مراحل آخر واگذاری‌ها در حال انجام است که فعلاً موضوعی در این زمینه اعلام نشده است.

اسماعیلی گفت: با توجه به اینکه حضور دست‌فروشان در حاشیه راه‌ها خطر زیادی برای مسافران و رانندگان به دنبال دارد به همین دلیل جمع‌آوری دست‌فروشان در حاشیه راه‌های استان همواره در دستور کار این اداره کل است.

وی با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری دست‌فروشان جاده‌ای زنجان در سال گذشته اضافه کرد: با اقدامات انجام گرفته موفق به پاک‌سازی برخی نقاط شده‌ایم ولی دست‌فروشان در نقاط دیگر به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند که نیاز است در این مورد پلیس همواره راهداری را همراهی کند.

غلامرضا کرمی، معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با عنوان این مطلب که دریافت بارنامه برای حمل‌ونقل جاده‌ای کالا الزامی است و هرگونه جابه‌جایی بار در جاده‌ها نیازمند دریافت سند حمل است، افزود: در حدود یک سوم از استخراج معادن بارنامه دریافت می‌کنند که برای جلوگیری از این وضعیت، نیاز است تا پلیس، این اداره را همراهی کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به اهم اهداف اجرایی طرح اشاره و تصریح کرد: از مهم‌ترین اهداف طرح ساماندهی حمل بار مواد معدنی می‌توان به جلوگیری از حمل بار بدون بارنامه و کنترل تناژ ناوگان باری اشاره کرد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل افزود: بی‌تردید صیانت و تأمین ایمنی راه‌ها منوط به رعایت قوانین و مقررات جاده‌ای به‌خصوص در حوزه حمل بار است.

محمد حسن خلجی فرمانده قرارگاه پلیس‌راه استان هم در این دیدار گفت: در راستای همکاری‌های بیشتر ضرورت دارد نشست‌هایی به‌صورت منظم با حضور رؤسای پلیس راه و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برگزار شود تا هم‌افزایی صد درصد حاصل شود چرا که با وجود اقدامات زیادی که در راستای کاهش تصادفات رخ می‌دهد، این آمار بالاست ولی اقدامات جزیره‌ای موجب می‌شود این اقدامات برای هم‌وطنان ملموس نباشد.