شناسهٔ خبر: 91444 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران خبر داد؛

افزایش ۱۶ درصدی تردد در محورهای پایتخت

آمار تردد نوروز1400 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران با حضور در مرکز مدیریت راههای این اداره کل اعلام کرد: امسال آمار تردد در محورهای پایتخت نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش ۱۶ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، حیدر نوروزی با حضور در مرکز مدیریت راه ها و اطلاعات و حمل و نقل این اداره کل اظهار داشت: بر اساس مشاهدات بعمل آمده از طریق تصاویر زنده دوربین های نظارت تصویری و خروجی سامانه های هوشمند تردد شمار و گزارشات دریافتی ایام نوروز مجموعا ۴۳ میلیون و ۶۳ هزار و ۶۲۵ وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران در ادامه افزود: طبق بررسی ها و تحلیل های بعمل آمده توسط کارشناسان مربوط این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۶ درصدی مواجه بوده و اکنون شاهد ترافیکی روان در محورهای مواصلاتی استان تهران هستیم.

وی با اشاره به برگشت مسافران نوروزی در ایام تعطیلات اذعان داشت: گشت های راهداری در طول ایام نوروز به صورت شبانه روزی و مستمر در محورها و راهدارخانه برای خدمت رسانی کاربران جاده ای استقرار یافته اند .

این مسئول درباره آخرین وضعیت حرکت خودروها در محور‌های پرتردد استان گفت‌: براساس مشاهدات به عمل آمده، در آزاد راه تهران -قم، تهران -مشهد، بزرگراه تهران - فیروز کوه، تهران - هراز و همچنین تهران -شمال ترافیک سبک و روان است ولی محور چیتگر_ شهریار با حجم ترافیک محدودی مواجه است.

 حیدر نوروزی بیان داشت: طبق آمار خروجی سامانه های هوشمند طی ۱۳فروردین ۱۴۰۰ بیشترین تردد در آزاد راه تهران – کرج با ۱۰۸ هزار و ۳۴۵ وسیله نقلیه مشاهده شده و کمترین تردد در محور لواسانات – فشم با ۲۵ هزار و ۳۳۱ وسیله نقلیه مشاهده شده است .

وی در پایان با اشاره به تداوم بازگشت مسافران به استان گفت: هم اکنون شاهد ترافیک روان و عادی در همه راههای استان تهران هستیم و با یاری خداوند و تلاش راهداران تا کنون هیچکونه مشکلی در محورها گزارش داده نشده است.