شناسهٔ خبر: 91507 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اعلام کرد:

ارائه طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع)، سبزه میدان، سرای حاج چروک و سرای وزیر از سوی استان به شرکت بازآفرینی شهری ایران

ساماندهی امامزاده حسین 1.jpeg مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: مقرر شد استان طرح های خود در خصوص ساماندهی آستان مقدس امامزاده حسین (ع)، سبزه میدان، سرای حاج چروک و سرای وزیر در بازار سنتی قزوین را جهت تایید و تخصیص اعتبار به شرکت بازآفرینی شهری ایران ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین)، ابراهیم مبارک قدم اظهار داشت: پیرو جلسه مشترک آیت الله تلخابی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان، جمالی پور استاندار قزوین و عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در تاریخ ٢٧ شهریور ٩٩ در قزوین، جلسه ای روز گذشته (۱۵ فروردین ١۴٠٠) در دفتر آیت الله تلخابی در شهر قم و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، فرخزاد معاون عمرانی استاندار، طاهرخانی شهردار و داوودی رئیس شورای شهر قزوین در خصوص پروژه های بازآفرینی شهری قزوین برگزار شد.

وی با اشاره به کند بودن روند پیشرفت کار در طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع) افزود: در این جلسه مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نسبت به انتخاب کارگزار آزادسازی املاک اقدام کند.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان قزوین اضافه کرد: قطعات سرمایه ای متناسب با پیشرفت پروژه ساماندهی آستان در اختیار عملیات اجرایی قرار خواهد گرفت.

مبارک قدم گفت: مقرر شد طرح نهایی پروژه  صحن آستان مقدس امامزاده حسین (ع) به شرکت بازآفرینی شهری ارائه تا از محل اعتبارات شرکت عملیات اجرایی آغاز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی هم عنوان کرد: این طرح از پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین و دارای مصوبه ستاد ملی بازآفرینی کشور است که در این راستا مقرر شد طرح پیشنهادی پروژه به وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ارسال تا نسبت به تایید و تخصیص اعتبار، اقدام لازم در دستور کار قرار گیرد.

مبارک قدم ادامه داد: در خصوص پروژه های سرای حاج چروک و سرای وزیر از بازار سنتی قزوین مقرر شد نسبت به تهیه طرح امکان سنجی و فنی و اقتصادی در راستای بازآفرینی بازار و تیمچه های مجاور آن اقدام و جهت بررسی و تخصیص اعتبار به شرکت بازآفرینی شهری ایران اقدام شود.