شناسهٔ خبر: 91508 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش نسبی دما در نوار غربی و شمالی کشور/وزش باد و بارش‌های پراکنده در بلندی‌های البرز در تهران، سیستان، کرمان و سمنان

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام افزایش نسبی دما در نوار غربی و شمالی کشور از وزش بادهای شدید و بارش‌های پراکنده در ارتفاعات البرز و استان های تهران، سیستان و بلوچستان، سمنان و کرمان خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۶ فروردین و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز در شمال خراسان‌رضوی، ارتفاعات البرز در شرق تهران و سمنان، ارتفاعات جنوب کرمان، بارش‌های پراکنده و وزش باد را داریم. همچنین برای خراسان‌جنوبی و سیستان‌و‌بلوچستان، وزش باد شدید و گاهی گردوخاک رخ می‌دهد.

گودرزی با اشاره به اینکه، آب‌های خلیج‌فارس و دریای‌عمان، امروز مواج و متلاطم است، افزود: برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای بیشتر مناطق کشور، آسمانی صاف و آرام همراه با افزایش نسبی دما به ویژه در نوار غربی و شمالی کشور داریم.

به گفته وی، برای روز پنجشنبه در دامنه‌های زاگرس در غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی، افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. ضمن آنکه برای تهران امروز آسمانی صاف، گاهی در طول روز، وزش ملایم باد رخ می دهد. ۲۰ درجه سانتیگراد حداکثر دمای هوای تهران است. طی روزهای آینده نیز تهران روند افزایش نسبی دما را خواهد داشت.