شناسهٔ خبر: 91595 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در امسال اجرایی می‌شود؛

اجرای ۱۵ پروژه بازآفرینی شهری در استان قزوین

مباركقدم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ازاجرایی شدن۱۵ پروژه بازآفرینی شهری در استان طی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، ابراهیم مبارک‌قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین توضیحاتی در خصوص اقدام‌های انجام شده در زمینه بازآفرینی شهری ارایه کرد و گفت: پروژه‌های بازآفرینی شهری در استان قزوین از سال ۹۸ شکل جدیدی به خود گرفت، احداث مدرسه در آبیک، اصلاح شبکه آب و فاضلاب در محله بلاغی و هادی‌آباد و کمک به شهرداری به منظور بهسازی معابر در محله ارگ تاکستان از جمله پروژه‌های اجرایی در قالب برنامه‌های ۰۹۸،۰۰۶ و ۰۰۴ به شمار می‌روند.

مبارک‌قدم ادامه داد: در محلات اقبالیه و اکبرآباد تکمیل مدرسه و بهسازی معابر انجام و به اتمام رسید، همچنین در بحث آموزش و ارتقا توانمندی ساکنان تفاهمنامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد کردیم و دوره‌های آموزشی برگزار شد.

وی افزود: ساماندهی کاروانسرای آوج، بهسازی معابر بویین زهرا و احداث پایگاه بهداشتی و درمانی بلاغی از جمله پروژه‌هایی است که در سال ۹۸ تعریف و اجرای آن شروع شد و در سال ۹۹ نیز ادامه داشت.

مبارک‌قدم با اشاره به این که از مجموع ۱۲ پروژه تعریف شده ۹ پروژه اجرایی شده است، تصریح کرد:کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای این پروژه‌ها ۷ میلیارد تومان بود که ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص فعالیت‌های انجام شده در سال ۹۹ نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: از آن‌جا که تعداد زیادی از پروژه‌های تعریف شده در سال ۹۸ اجرایی شد، توانستیم پروژه‌های جدیدی برای سال ۹۹ تعریف کنیم؛ احداث مدرسه و پارک محله‌ای در آبیک و پروژه‌های هدایت آب‌های سطحی، جدول‌گذاری معابر، احداث مدرسه ۶ کلاسه و بهسازی معابر در تاکستان از جمله این پروژه‌ها به شمار می رود، در شهر قزوین نیز احداث فضای ورزشی و استخر، احداث شبکه انشعابات آب شرب و احداث پارک در سه محله راه آهن، بلاغی و هادی‌آباد از جمله پروژه‌هایی هستند که سال گذشته اجرایی شدند.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در سکونتگاه‌های غیررسمی اظهار کرد: در این زمینه مطالعات خوبی صورت گرفته است و موفق به جذب اعتبارات استانی شدیم، شناسایی محلات و جلوگیری از گسترش آن‌ها و نظارت بیشتر بر این محدوده‌ها از جمله اولویت‌های ما در سکونتگاه‌های غیررسمی است.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران،  مبارک قدم اعلام کرد در سال جاری ۱۵ پروژه بازآفرینی شهری در استان  قزوین اجرایی می‌شود.