شناسهٔ خبر: 91726 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد:

تمام راه‌های شریانی استان اردبیل دارای ردیف ملی برای توسعه بزرگراهی هستند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ضمن اعلام ردیف ملی برای توسعه بزرگراهی راه‌های شریانی استان گفت: ۵۳۶ کیلومتر از راه‌های اردبیل ردیف اعتبار ملی دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در توسعه بزرگراه‌ها و برخورداری از راه‌های ایمن در سال‌های گذشته جز استان‌های کم برخوردار بوده ولی با تلاشی که استاندار اردبیل ، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در سه تا چهار سال اخیر داشتند هم اکنون تمام راه‌های شریانی استان اردبیل از جنوب تا شمال و شرق تا غرب دارای ردیف ملی برای توسعه بزرگراهی هستند.

وی افزود: در سال ۹۶ کل راه‌های شریانی و غیرشریانی استان ۴۲۷ کیلومتر بوده که ردیف‌دار کردن آنها در بهره‌مندی از اعتبارات ملی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌ها قرار گرفته است.

۵۳۶ کیلومتر از راه‌های اردبیل ردیف اعتبار ملی دارند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۵۳۶ کیلومتر راه و محور مواصلاتی در استان هم اکنون ردیف اعتبار ملی دارند که در چهار سال اخیر همه این اعتبارات در بودجه سالانه تثبیت شده است. این در حالی است که در سال‌های اخیر اعتبار توسعه راه‌های استان اردبیل نسبت به سال ۹۶ بیش از ۱۲ برابر افزایش یافته است.

حیدری افزود: با تلاشی که همکاران ما در حوزه راه دارند، تمامی محورهای مواصلاتی استان از اردبیل به سمت سرچم، اردبیل به سمت آستارا، اردبیل به مشگین‌شهر و شهرهای شمال و جنوب استان دارای طرح‌های مصوب بزرگراهی هستند که احداث چهار خطه در آنها شروع شده است.

وی به تکمیل مطالعات امکان‌سنجی فاز یک و دو در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در کنار تکمیل محور اردبیل به مشگین در شمال استان بیش از ۴۵۰ کیلومتر راه ارتباطی از سه راهی صحرا گرفته تا گرمی و بیله‌سوار و پارس‌آباد به مشگین‌شهر در حال انجام است که گام به گام احداث و توسعه آنها جز برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های اصلی قرار گرفته است.

برای ساخت هر یک کیلومتر راه اصلی و بزرگراه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان منابع نیاز است

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: البته در جاده‌هایی که آمار تردد آنها بالاست احداث و تکمیل راه‌ها در اولویت قرار گرفته و این نکته را باید گفت که برای احداث هر کیلومتر راه و بزرگراه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان منابع نیاز است که رقم سنگینی محسوب می‌شود.