شناسهٔ خبر: 91769 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امسال صورت می پذیرد؛

پیگیری الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان/ تسریع در تکمیل محور قم- جعفریه

مدیر کل قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در سال ۱۴۰۰ یکی از مهمترین اقدامات این اداره کل، پیگیری الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری مجاور پردیسان قم خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسن صبوری در اولین جلسه شورای معاونین این اداره کل در سال جدید اظهار داشت: الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری مجاور پردیسان قم در سال گذشته تصویب شد که می‌بایست برای تایید نهایی در جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری مطرح شود و حوزه معاونت شهرسازی و معماری این اداره کل، مامور به پیگیری آن خواهد بود.

وی افزود: در اراضی ۲۲ هکتاری پردیسان که در سال گذشته به طرح مسکن اقدام ملی اختصاص یافت پس از طی فرآیندهای اداری و کسب مجوزات لازم، عملیات آماده سازی به زودی آغاز می شود.

صبوری در خصوص مهمترین اقدامات و فعالیت‌های معاونت مسکن و بازآفرینی شهری این اداره کل توضیح داد: در این حوزه، تسریع در ساخت پروژه‌های طرح مسکن اقدام ملی در اولویت کاری است و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم بخشی از این واحدها، افتتاح و تحویل متقاضیان شود.

وی گفت: در حوزه بازآفرینی شهری، پیگیری ساماندهی محلات هدف از جمله اسماعیل‌آباد، چهل‌اختران و ساکنان مجاور دکل‌های برق جزو اقدامات اساسی است.

صبوری در خصوص فعالیت‌های پیشرو در حوزه راه اظهار داشت: تکمیل دو قطعه سه راهی قلعه سنگی و قطعه چهارم محور قم- جعفریه (از شهر جعفریه تا انتهای حوزه استحفاظی) در اولویت معاونت مهندسی و ساخت این اداره کل قرار دارد و امیدواریم با اتمام این دو بخش، بخشی از مشکلات پروژه بزرگراهی محور قم- جعفریه حل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان تاکید کرد: حوزه روابط عمومی این اداره کل، ضمن دریافت گزارش از فعالیت‌ها و اقدامات مختلف اداره کل و انتشار آن، نسبت به پاسخگویی صریح و شفاف به اصحاب رسانه و عموم مردم استان اهتمام ورزد.