شناسهٔ خبر: 91886 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت املاک و حقوقی راه و شهرسازی کردستان:

رفع تصرف از اراضی ملی و برخورد با متصرفان از اهم برنامه های راه و شهرسازی کردستان

رفع تصرف اراضی   ایلام.JPG سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان از انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی به عنوان یکی از اولویت های هدف گذاری شده در سال جدید یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان)، سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان اظهار داشت: رفع تصرف از اراضی ملی و برخورد با متصرفان از اهم برنامه های این اداره کل در سال جدید است.

هیمن محمدی افزود: از اهداف مهم دیگری که امسال دنبال خواهیم کرد تأمین زمین برای اجرای کامل طرح اقدام ملی است .

محمدی تصریح کرد: تأمین اراضی لازم در راستای تفاهم نامه های منعقده با ارگانها و نهادها و هم چنین واگذاری به خانواده معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان از جمله اقداماتی است که امسال انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش در راستای رفع موانع تولید توسط این اداره کل، واگذاری اراضی در چهار چوب ضوابط قانونی برای دستیابی به این مهم را اهم اهداف دنبال شده در سال جدید عنوان کرد.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان در ادامه به بخشی از کارهای انجام شده در سال گذشته پرداخت و گفت: اخذ سند ۷۸ هکتار از اراضی موات و ملی داخل محدوده، تحصیل ۴۷۶ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم، ۵۰۰ مورد تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ، شناسایی ۳۰۹ قطعه اراضی تصرفی، ۴۰۵ مورد ساماندهی عرصه مسکن و تأمین مسکن اقشار ویژه به تعداد ۱۴۵ واحد، بخشی از کارهایی است که توسط این اداره کل در سال ۹۹ انجام شده است.