شناسهٔ خبر: 91917 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان :

۴۱۴ مورد تخلف حوزه حمل ونقل برون شهری استان زنجان بررسی شد

عبدالحسین علی اکبری مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: این اداره کل سال گذشته ۴۱۴ تخلف حوزه حمل و نقل برون شهری را در کمیسیون های ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ بررسی و احکام متناسب با آن را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(زنجان)، عبدالحسین علی اکبری گفت: به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت های حمل ونقل جاده ای برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه، سال گذشته در جلسه های کمیسیونهای مواد ۱۱، ۱۲ و ۱۴ زنجان به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و رانندگان حمل و نقل جاده ای در سطح استان زنجان رسیدگی و احکام متناسب با آن صادر شد.

وی اظهار داشت: در این مدت  ۴۱۴ مورد تخلف در کمیسیون های ماده ۱۱، ۱۲و ۱۴ توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بررسی شد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه در کمیسیون ماده ۱۱، ۲۸۳ تخلف ثبت شد، گفت: این تخلفات شامل حمل بار بدون بارنامه یا صورت وضعیت، حمل بار یا مسافر بیش از ظرفیت، حمل بار بدون تجهیزات ایمنی و جابجایی مسافر بدون رعایت پروتکل های بهداشتی از تخلفات بود.

علی اکبری به کمیسیون ماده ۱۲ اشاره کرد و اظهارداشت: تعداد تخلفات این بخش نیز ۱۱۵ مورد بود.

وی، رعایت نکردن تنظیم بارنامه و یا صورت وضعیت، مقررات سالن اطلاع رسانی، پروتکل های بهداشتی و مغایرت در مندرجات بارنامه و یا صورت وضعیت را مهمترین تخلفات برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: ۱۶ تخلف نیز در ماده ۱۴ ثبت شده که عدم اخذ بارنامه توسط مالکان ناوگان و حمل بار اضافی بر ظرفیت مجاز مهمترین این تخلفات است.

علی اکبری ادامه داد: ایجاد آرامش به ویژه در بخش های حمل و نقل مسافر و کالای همراه، از دغدغه های مهم و اساسی این اداره کل به شمار می رود و کاهش تخلف شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای می تواند نقش اساسی در تحقق این امر داشته باشد.

 لازم به ذکر است ، ۶۷ شرکت حمل و نقل کالا در  استان زنجان  با چهار هزار و ۸۹۱ دستگاه ناوگان باری  و  ۳۵ شرکت و موسسه  مسافربری در استان زنجان فعال هستند.