شناسهٔ خبر: 92113 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خورستان خبر داد؛

برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در خوزستان

خوزستان 81 استاندار خورستان از برنامه‌ریزی دولت برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در خوزستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، قاسم سلیمانی ‌دشتکی در شورای مسکن خوزستان اظهار کرد: تولید مسکن در استان باید در شرایطی شفاف انجام شود.
وی با اشاره به فعالیت انجمن انبوه‌سازان افزود: فعالیت این انجمن به عنوان کارگزار در پروژه اقدام ملی مسکن بدون مجوز سازمان زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی، امکان‌پذیر نیست.
استاندار خوزستان‌ تصریح کرد: بخش خصوصی در طرح اقدام ملی مسکن نقش اجرایی دارد و با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد فعالیت انجمن انبوه‌سازان در قالب کارگزاری، خارج از اختیارات استان باشد.
سلیمانی‌دشتکی گفت: در حال حاضر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، کارگزاران طرح اقدام ملی مسکن هستند که برای ساخت واحدهای مسکونی از پیمانکاران دارای صلاحیت و واجد شرایط استفاده می‌کنند و روند فعالیت آن‌ها مشخص است.
استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات طرح مسکن مهر افزود: دریافت تضامین بانکی و اعمال شرایط پیمان ویژه سازندگان واحدهای مسکونی در خوزستان ضروری است و همه سازندگان واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی باید متناسب با پروژه‌ای که به آن‌ها واگذار می‌شود نسبت به ارائه ضمانت‌نامه اقدام کنند تا مشکلات پیش آمده در مسکن مهر مجددا تکرار نشود.
سلیمانی‌دشتکی با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در خوزستان گفت: قرار است پنج هزار واحد در بندر امام خمینی(ره)، پنج هزار واحد در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و باقی واحدها در قالب اجرای طرح اقدام ملی مسکن ساخته شوند.
وی افزود: باید تلاش کرد که شرایط خانه‌دار شدن شهروندان و به خصوص جوانان استان خوزستان آسان شود.