شناسهٔ خبر: 92243 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تشریح کرد؛

برآیند جلسات کمیسیون ماده پنج استان اصفهان در فروردین ۱۴۰۰

کمیسیون ماده 5 اصفهان     مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در امسال سه جلسه کمیسیون ماده پنج برگزار شد و مجموعاً ۳۵ مورد از موارد جاری شهرهای استان در راستای حل مشکلات کلان شهری و بهبود زیست شهری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، در فروردین ماه ۱۴۰۰، سه جلسه کمیسیون ماده پنج با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا تشکیل شد که در این جلسات در راستای حل مشکلات کلان شهری و بهبود زیست شهری، درخواست‌های مختلفی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص برآیند این جلسات اظهار کرد: در جلسات برگزار شده یک ماه اخیر ۳۵ مورد از موارد جاری شهرهای کاشان و اصفهان شامل موارد تغيير كاربری، اصلاح خط بدنه، کاهش یا افزایش ارتفاع و تعريض يا تقليل عرض گذر، مطرح و در رابطه با آن تصمیم‌گیری شد.  

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی پیشنهادی شهرهای دهاقان و فرخی نیز بررسی شدند عنوان کرد: همزمان با برگزاری جلسه کمیسیون ماده پنج اصفهان، گروه کاری تلفیق زیربنایی برگزار شد و در طی آن سه مورد از موارد جاری شهر اصفهان مطرح و رسیدگی شد.  

قاری‌قرآن بیان داشت: یکی از عمده ترین وظایف کمیسیون ماده پنج موضوع تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، تصویب طرح‌های توسعه شهری از جمله طرحهای جامع و تفصیلی و همچنین تغییرات بعدی آن است.  

وی گفت: در ماده ۸ این آئین‌نامه پیش‌بینی شده است که طرحهای تفصیلی شهری ابتدا در کمیته کار بررسی و سپس در کمیسیون طرحهای تفصیلی تصویب گردند، همچنین در این ماده آمده است که در صورت مغایرت اساسی میان طرح تفصیلی با طرح جامع شهر مربوط، مرجع تصویب نهایی طرح تفصیلی، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران خواهد بود، لذا در جلسات کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان درخواست‌های متقاضیان که به دبیرخانه این کمیسیون ارسال شده است بررسی و در نهایت برای آنها تصمیم‌گیری می‌شود.