شناسهٔ خبر: 92285 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک سال گذشته انجام شد؛

 خط کشی ۱۶۹ کیلومتر از محورهای شهرستان تکاب

روکش آسفالت  رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب گفت: در سال گذشته ۱۶۹ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان خط کشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی)، امیر یدبیضا رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب اظهار داشت: در سال گذشته خط کشی ۱۱۹ کیلومتر از محورهای اصلی و فرعی و ۵۰ کیلومتر از محورهای روستایی جمعا به طول ۱۶۹ کیلومتر و با اعتبار افزون بر ۶ میلیارد و هفتصد میلیون ریال انجام شد.

 وی ادامه داد: در سال ۹۹ روکش محور تکاب – شاهیندژ به طول ۱۲.۵ کیلومتر به ارزش ۷۰ میلیارد ریال انجام گرفت که با اجرای آن عملیات روکش آسفالت در کل محور تکاب – شاهیندژ مربوط به حوزه استحفاظی شهرستان تکاب جمعا به طول ۳۰ کیلومتر اتمام یافت.

یدبیضا به تعمیرات ابنیه فنی ۲ دستگاه پل بزرگ امین آباد و حسن آباد در محور تخت سلیمان با اعتبار افزون بر ۵ میلیارد ریال و نصب بیش از ۵۰۰ عدد تابلو و علایم در سطح محورهای اصلی، فرعی و روستایی و آشکار سازی نقطه حادثه خیز امین آباد در سال گذشته اشاره کرد و افزود: همچنین در قالب طرح ابرار ۴ کیلومتر راه روستایی اسمانبلاغی، ۷ کیلومتر راه روستایی عربشاه به آی قلعه سی و ۳.۵ کیلومتر راه روستایی چهارطاق زیرسازی و در مرحله آسفالت است.

وی تصریح کرد: برای ۲ روستای فاقد راه مناسب(درویش رش و بلوز)، احداث جاده به طول ۹ کیلومتر به ارزش ۱۰ میلیارد ریال به صورت امانی و بدون صرف هزینه در سال ۱۳۹۹ انجام گرفت و در راستای حذف قوس های پرتگاهی در محور تکاب - شاهین دژ، (انجام حفاظ جانبی خاکی برای ۸ قوس) که با اجرای ۵ نقطه دیگر در امسال، تمام قوس های پرتگاهی این محور در حوزه استحفاظی شهرستان تکاب ایمن سازی می شوند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تکاب در پایان خاطرنشان کرد: اجرای شیار لرزاننده به طول بیش از ۴۰ کیلومتر در سطح محورهای این شهرستان، لکه گیری محورهای اصلی، فرعی و روستایی به ویژه محورهای روستایی نبی کندی و قیز قاپان با استفاده از بیش از ۴۰۰ تن آسفالت سرد وگرم از دیگر اقدامات این اداره در سال گذشته بوده است.