شناسهٔ خبر: 923 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عباس آخوندي در جمع خبرنگاران مطرح كرد:

مسکن مهر ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد/ تحویل بخش اعظم مسکن مهر در سال جاری

عباس آخوندي پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی: وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که روزانه ۵ میلیارد تومان در شهر جدید پردیس هزینه می‌شود گفت: در دولت جدید حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در شهر پردیس هزینه شده است و پروژه‌های مسکن مهر در مجموع حدود ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و امیدواریم بخش اعظمی از آن را تا پایان سال جاری تحویل متقاضیان دهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه نشستی که شب گذشته سه‌شنبه، ۲۸ مرداد با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مجری ویژه و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید داشت، در جمع خبرنگاران حاضر در این نشست به سوالات خبرنگاران درباره پروژه‌های مسکن مهر و ویژگی‌های شهر جدید پردیس سخن گفت.

وزیر راه و شهرسازی در این جمع از عظیم بودن پروژه‌های مسکن مهر و در دست احداث بودن ۸۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس خبر داد و گفت: ساخت‌وسازها در این شهر سرعت خوبی داشته و شاهد ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین خیابان‌ها، پل‌ها و راه‌های دسترسی در این شهر هستیم. تامین خدمات زیربنایی نیز از اهمیت زیادی برخوردارند و تامین خدماتی مانند آب، فاضلاب، برق و گاز نیز در پردیس مورد توجه قرار گرفته است.

وی از برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان که هفته گذشته در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد ابراز رضایت کرد و افزود: در این نمایشگاه شاهد بودیم که چه ظرفیت‌های فراوانی در فضاهای تجاری، اداری و خدماتی شهرهای جدید وجود دارد و گرچه روزانه ۵ میلیارد تومان در شهر جدید پردیس هزینه می‌شود اما برای تکمیل این سرمایه‌گذاری‌ها به حضور بخش خصوصی نیاز داریم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که در دولت جدید حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در شهر پردیس هزینه شده است افزود: پروژه شهر جدید پردیس یکی از موفق‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های موجود در کشور است و اجرا و بهره‌برداری هر چه سریعتر این پروژه‌ها می‌تواند کمک زیادی در جهت رفاه مردم کند.  علاوه بر تفاهمنامه‌های امضا شده در نمایشگاه صنعت ساختمان، تفاهمنامه‌هایی نیز با بانک مسکن با هدف پرداخت تسهیلات و فروش اقساطی برای واحدهای مسکونی منعقد شده که امیدواریم نتیجه مثبتی در روند ساخت‌وساز داشته باشد.

وی از به پایان رسیدن مرحله‌ نازک‌کاری یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن مهر خبر داد و گفت: علیرغم انتقادها، کل پروژه‌های مسکن مهر حدود ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و برای تسریع این روند نیازمند تعامل مناسب با وزارتخانه‌های مختلفی مانند نیرو، نفت آموزش و پرورش و بهداشت هستیم. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا بخش اعظم مسکن مهر را در سال جاری و مابقی را در سال ۱۳۹۴ به پایان برسانیم و امیدواریم با سیاست خروج از رکود اقتصادی به صورت غیرتورمی و بدون توسل به منابع بانک مرکزی بتوانیم فرایندها را تسریع کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ایجاد دسترسی مناسب برای ساکنان شهرهای جدید را بسیار حائز اهمیت دانست و درباره وضعیت فعلی شهر پردیس در این رابطه گفت: پردیس یکی از شهرهای جدیدی است که دسترسی مناسبی برای ساکنانش فراهم آورده و آزادراه مناسبی دارد. با این حال متروی پردیس نیز یکی از پروژه‌های مهمی است که مطالعات آن انجام شده و در نمایشگاه صنعت ساختمان یکی از پروژه‌هایی بود که تفاهمنامه سرمایه‌گذاری برای آن به امضا رسید.