شناسهٔ خبر: 92321 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

رگبار باران به همراه رعدوبرق و وزش باد شدید در اکثر مناطق کشور/ افزایش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر/ کاهش ۴ درجه‌ای دما در تهران

رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران به همراه رعدوبرق و وزش باد شدید طی امروز و فردا در اکثر مناطق کشور خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت آب‌وهوای کشور طی امروز ۴ اردیبهشت و روزهای آتی را اعلام کرد.

رفیعی اظهار کرد: طی امروز و فردا در شرق گیلان و همین‌طور استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زنجان، همدان، مرکزی، اصفهان، یزد، کرمان و مناطق شمال و شرق فارس، ارتفاعات هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و همین‌طور استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم و سمنان رگبار پراکنده و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

وی گفت: روز دوشنبه در شمال غرب و غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و شرق و جنوب شرقی و مرکز و مناطقی از جنوب کشور بارش پراکنده باران را خواهیم داشت که گاهی با رعدوبرق به همراه وزش باد شدید همراه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: روز سه‌شنبه همین شرایط جوی را علاوه بر این مناطق در سواحل خزر و شمال شرق کشور و بخش‌هایی از جنوب غرب کشورمان خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: از نظر شرایط دمایی به‌تدریج از امروز تا سه‌شنبه دمای هوا در سواحل خزر بین ۶ تا ۱۲ درجه افزایش پیدا می‌کند.

رفیعی درباره وضعیت آب‌وهوای تهران گفت: امروز در تهران در ساعت‌های بعدازظهر، گاهی رگبار باران و رعدوبرق به همراه باد شدید را خواهیم داشت.

به گفته وی حداکثر دمای امروز تهران به ۲۹ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به دیروز ۲ تا ۳ درجه کاهش پیدا می‌کند. همچنین حداقل دمای امروز تهران به ۱۸ درجه بالای صفر رسید که نسبت به دیروز ۴ درجه کاهش داشت.