شناسهٔ خبر: 92424 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته صورت پذیرفت؛

حمل بیش از ۱۰ میلیون تن کالا از استان گيلان

حمل و نقل کالا مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای گيلان ضمن اعلام اين که طی سال گذشته ۱۰ ميليون و ۶۲۰هزار تن کالا از استان حمل شده، اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از آن رشد ۱۱ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان)، فریبرز مرادی مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اظهار داشت: طی سال گذشته ۱۰ ميليون و ۶۲۰هزار تن کالا از استان حمل شد که اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۱۱ درصد رشد را نشان می دهد.
مرادی افزود: در مقايسه عملکرد شهرهای مهم استان، شهرستان رشت با جابه‌جايی بيش از ۴ ميليون تن کالا  رتبه اول را به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستانهای بندرانزلی، رودبار و سیاهکل رتبه های دوم  تا چهارم را به خود اختصاص دادند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: عمده ترين کالاهای حمل شده طی مدت مذکور شامل انواع آهن آلات،  سیمان، تخته، مواد سوختی، گندم و جو بوده که توسط بیش از ۷۲۷ هزار دستگاه سفرکاميون جابه‌جا شده است.
مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه تصریح کرد: از مجموع کالاهای جابه‌جا شده در سال گذشته ۸.۶ درصد ( هشت و شش درصد) مربوط به حمل کالاهای اساسی بوده است.
گفتنی است در حال حاضر ۱۵۹ شرکت حمل و نقل کالا و بیش از ۵۵۹۹دستگاه وسیله نقلیه باری در ۳ پایانه باری در استان گیلان مشغول فعالیت هستند.