شناسهٔ خبر: 92492 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل صورت پذیرفت؛

تشکیل اولین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل ونقل استان تهران در سال ۱۴۰۰

جلسه کمیته حمل و نقل معاون عمرانی استانداری تهران در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل ونقل استان بر احصای نکات اولویت دار دستگاه های اجرایی عضوکمیسیون جهت بهبود ایمنی حمل ونقل درراه های برون شهری پایتخت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران)، صبح امروز مورخ هفتم اردیبهشت سال۱۴۰۰، اولین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل ونقل استان تهران همزمان با روز ملی ایمنی حمل و نقل ، به منظور تبیین برنامه ها و تقدیر و تشکر از اعضای کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل ونقل استان به ریاست عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و با حضور حیدر نوروزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، فرماندهان پلیس راه، مدیران هلال احمر، اورژانس، پزشکی قانونی و اعضای کمیسیون برگزار شد.

عبدالرضا چراغعلی ضمن خدا قوت به دست اندرکاران و عوامل ذیربط  و با گرامیداشت روز ایمنی حمل ونقل و اهمیت لزوم توجه به ایمنی حمل و نقل ، این روز را به تمامی هموطنان به ویژه رانندگان و تمامی سازمان های موثر در کاهش حوادث ترافیکی و ارتقای ایمنی راه های کشور تبریک گفت.

وی افزود: امنیت جاده ها مقوله ای جدی است و در راستای حفظ جمعیت مولد جامعه، فرهنگ سازی رانندگی ایمن، امری ضروری و نیازمند استفاده از همه ظرفیت هاست .

چراغعلی به لزوم رعایت ضوابط ترافیکی توسط مردم تاکید و افزود: استان تهران به لحاظ مقیاس، معادل تردد کل استان های کشور است که این مهم می طلبد با توجه به شرایط سختی که بر کشور حاکم است جهت بهبود ایمنی و آسایش در سطح استان تداوم جلسات سه گانه و احصاء نقاط با توجه به اولویت ها در دستور کار باشد .

در ادامه این نشست مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان تهران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات گزارشی از عملکرد تخصصی اداره کل را ارائه و اظهار داشت: با توجه به اهمیت استان تهران به عنوان نقطه استراتژیکی کشور و عبور و مرور گسترده در این منطقه فعالیت حوزه های مختلف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بسیار حائز اهمیت است .

 حیدر نوروزی هدف از برگزاری این جلسه را با توجه به نامگذاری این روز تاکید بر اهمیت ایمنی راه ها عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه حدود ۳۰۰۰ کیلومتر از راه های کشور در دل پایتخت جا گرفته و این استان هم از لحاظ سیاسی و هم اجتماعی مورد توجه تمامی دستگاه ها قرار داد، با همت همه دست اندرکاران تلاش خواهیم کرد همچون سال گذشته شاهد کاهش چشمگیر سوانح در محورهای استان باشیم.

در ادامه این مقام مسئول با حضور در مرکز مانیتورینگ مدیریت راه های اداره کل باتفاق هیئت همراه، ضمن خدا قوت به همکاران این حوزه اذعان داشت: اطلاع رسانی به موقع به مردم آرامش روحی و فکری کاربران جاده ای را تصریح می بخشد.

در پایان جلسه به منظور تقدیر و تشکر از دست اندرکاران ایمنی جاده ها با اهدای لوح سپاس از آنها قدردانی شد.