شناسهٔ خبر: 92572 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته صورت پذیرفت؛

انجام عملیات روکش حفاظتی در سطح ۹۵ کیلومتر از راه های استان کرمانشاه

درزگیری راه آسفالته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه از انجام عملیات روکش حفاظتی در سطح ۹۵ کیلومتر از راه های استان طی سال گذشته خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)،فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: نوع نگاه به محورهای مواصلاتی این استان ملی و استراتژیك است، چرا كه این استان به لحاظ شرایط ویژه جغرافیایی و هم مرز بودن با کشور عراق و وجود ۵ پایانه مرزی می طلبد كه محور های مواصلاتی این استان به صورت دائم ترمیم و نگهداری شود.

وی افزود: در حوزه روکش آسفالت تقویتی بزرگراه ها در سطح ۱۱ کیلومتر بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت، در ۱۶ کیلومتر از راه های اصلی بیش از ۱۶ هزار تن و برای انجام ۲۶ کیلومتر ماسه آسفالت بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت مصرف شده است.

کرمی تصریح کرد: همچنین بهسازی و عملیات روکش حفاظتی در سطح ۳۰ کیلومتر، فوگسیل(روکش حفاظتی) ۴۲ کیلومتر، آسفالت سرد هفت هزار متر، لکه گیری با بیش از ۲۰ هزار تن آسفالت به صورت پیمانی و پنج هزار تن آسفالت به صورت امانی مورد استفاده قرار گرفت.

وی ادامه داد: اصلاح شیب شیروانی در سطح راه های اصل و شریانی ۱۰ کیلومتر در حوزه ۱۴ شهرستان استان به صورت امانی، همچنین ۱۵ کیلومتر دیگر اصلاح شیب شیروانی در سطح راه های فرعی و روستای استان به صورت امانی انجام شد.

کرمی درباره نگهداری راه های فرعی و روستایی عنوان کرد: برای انجام ۲۴ کیلومتر روکش آسفالت تقویتی در سطح این راه ها ۱۶ هزار تن آسفالت و به منظور انجام ماسه آسفالت در سطح چهار کیلومتر بیش از ۱۴۰۰ تن آسفالت مصرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه ضمن اعلام بهسازی و انجام عملیات روکش حفاظتی در سطح ۹۵ کیلومتر از راه های استان همچنین افزود: به منظور انجام لکه گیری سطوح رویه راه نیز ۱۵۰۰ تن آسفالت به صورت پیمانی و بیش از ۵۸۰۰ تن آسفالت به صورت امانی مصرف شد.