شناسهٔ خبر: 92699 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست دفتر نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری مورد تاکید قرار داد؛

ضرورت ساماندهی تقاطع های آنتنی در راه های فرعی و روستایی خراسان جنوبی

آغاز عملیات روکش آسفالت 37 کیلومتر از محورهای روستایی شهرستان مهرستان سرپرست دفتر نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن بازدید از راه های روستایی و فرعی خراسان جنوبی بر ضرورت ساماندهی تقاطع های آنتنی این راه ها در استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، قیاسی سرپرست دفتر نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر دو روزه به استان خراسان جنوبی از محور های روستایی و فرعی شهرستان های سربیشه، نهبندان، سرایان، فردوس، بیرجند، قاین، خوسف و شهرستان طبس بازدید و مسائل و مشکلات راه‌های این مناطق مورد بررسی قرار داد.

قیاسی بیان کرد: در بازدید از محورهای روستایی استان خراسان جنوبی روکش راه ها، چگونگی ساخت پل ها و حذف آبنماها و همچنین ساماندهی تقاطع های آنتنی راه های روستایی و فرعی بررسی شد.

وی ضمن درخواست ادامه فعالیت های اجرا شده عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری در حوزه راه های فرعی و روستایی باید استفاده از روش‌های نوین نگهداری از جمله روکش‌های حفاظتی و سازگار باشرایط جوی استان از جمله چیپ سیل، اسلاری سیل و یا اسکراپ سیل بهره برد و همچنین بر ضرورت ساماندهی تقاطع های آنتنی در راه های فرعی و روستایی تاکید کرد.

قیاسی بیان کرد: در سطح راه های فرعی و روستایی خراسان جنوبی عملیات نگهداری راه ها به صورت  مطلوب انجام شده هرچند به علت وسعت سطح استان و راه های فرعی و روستایی، هنوز کار زیادی لازم هست تا انجام شود.

 جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیزبا بیان اینکه ساماندهی تقاطع های راه های روستایی تاثیر بسزایی در افزایش ایمنی تردد کاربران جاده ای دارد گفت: کنترل و برنامه ریزی برای ساماندهی تقاطع های پر تردد روستایی مطابق نشریه ۴۱۵ طرح هندسی راه ها در سال های گذشته مورد توجه این اداره کل و ادارات تابعه شهرستان بوده است.

وی ادامه داد: به روزرسانی علائم ایمنی، اجرا و تجدید خط کشی در تقاطع ها، ایجاد یا افزایش باندهای افزایش و کاهش سرعت در تقاطع ها، اجرای جزیره های جداکننده، و ... از جمله مواردی است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

جلال زاده تصریح کرد: این اداره کل از تمام توان ماشین آلات و نیروهای خود برای نگهداری راه ها تا بالابردن سطح سرویس مناسب استفاده می‌کند.