شناسهٔ خبر: 92738 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ادامه سفرهای شهرستانی مديركل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام شد؛

بازديد و رفع مشکلات ۲۰ طرح و پروژه راه وشهرسازی شهرستان‌های "برخوار" و "شاهین‌شهر و میمه" 

بازدید دکتر قاری قران از پروزه های شاهین شهر مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه سفرهای شهرستانی خود از پروژه‌های در دست احداث شهرستان‌های برخوار، شاهین شهر و میمه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه سفرهای درون استانی خود، صبح امروز (دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) به بازدیدی از شهرستان‌های برخوار، شاهین‌شهر و میمه داشت.  

در این سفر یک روزه، که حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان را همراهی می‌کرد، ۲۰ پروژه عمرانی، خدماتی و اداری این شهرستان‌ها مورد بازدید قرار گرفت و ضمن بررسی مسائل و مشکلات این پروژه‌ها، جهت رفع موانع راهکاهای مرتبط ارائه شد.  

قاری‌قرآن بعنوان اولین برنامه سفر با حضور در امامزاده نرمی واقع در شهرستان برخوار، در خصوص طرح مطالعاتی بازآفرینی محدوده بقعه متبرکه آستان مقدس حضرت ابراهیم ابن موسی بن جعفر (ع) اظهار کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال دارای مشاور منتخب بوده و در مراحل اولیه مطالعاتی در محدوده بالغ بر ۲۴ هکتار در حال انجام است.  

وی با بیان اینکه این طرح مطالعاتی، ۵۰ درصد پیشرفت داشته است عنوان کرد: در این رابطه بررسی اسناد فرادست، برداشت‌های میدانی، شناسایی مسائل و مشکلات و چالش‌ها، تدوین چشم انداز مقدماتی و سنجش وضعیت حوزه راهبردی انجام شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص طرح تفصیلی شهر دولت‌آباد اذعان داشت: این طرح مدتی متوقف بود که در پایان سال ۱۳۹۹، مشاور مربوطه انتخاب شد و ‌مرحله اول آن تکمیل شده است.  
وی افزود: پس از تصویب مرحله اول طرح تفصیلی دولت‌آباد در کمیسیون ماده پنج، مرحله دوم آغاز می‌شود که با توجه به زمان‌بر بودن این مرحله، امیدواریم تا سال ۱۴۰۱ این طرح تکمیل و تصویب شود.  

تامین زمین برای مسکن محرومین برخوار 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان جهت رفع مشکل مسکن محرومین شهرستان برخوار، ضمن تعیین تکلیف اراضی مورد نیاز گفت: زمین مورد نیاز جهت ساخت مسکن برای هشت خانوار کمتر برخوردار این شهرستان تامین شده است.  

وی افزود: جهت ساخت مسکن برای ۲۰ خانواده دارای دو معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان برخوار نیز تامین زمین شده که بخشی از آن واگذار و مابقی در حال واگذاری است.  

قاری‌قرآن ضمن بازدید از محور سین-دستگرد به احداث ۲.۵ کیلومتر از باند دوم این محورِ پنج کیلومتری توسط این اداره کل در سنوات گذشته اشاره کرد و راهکارهای عملی جهت حل مشکل آزادسازی و تامین اعتبار مابقی این مسیر را ارائه داد.  

وی در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی تولید مسکن این شهرستان گفت: زمین مود نیاز جهت ساخت ۲۶۰ واحد مسکن ملی در شهرهای دولت‌آباد و حبیب‌آباد تامین شده و در مرحله اول، پروانه ساختمانی ۱۴۴ واحدی دولت‌آباد اخذ شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه این سفر از پروژه های حوزه راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه بازدید کرد و ضمن اشاره به محدودیت‌ها و چالش‌های موجود در روند اجرایی پروژه‌های راهسازی، از معاونین خود خواست تا مبحث تامین اعتبار این پروژه‌ها را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.   

وی وضعیت طرح اقدام ملی مسکن این شهرستان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و در خصوص آخرین اقدامات انجام شده توضیح داد: عملیات اجرایی پروژه ۱۰۰۰ واحدی مسکن ملی شاهین‌شهر آغاز شده و آماتوربندی آن در دست اجرا است. روش اجرا بصورت قالب تونلی است که موجب افزایش سرعت و کیفیت می‌شود.  

قاری‌قرآن در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره محوطه سازی مسکن‌مهر شاهین‌شهر گفت: مطابق با دستورالعمل‌های موجود پس از ساخت مسکن، محوطه در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد تا براساس سرانه نسبت به ایجاد فضای سبز، مراکز خدماتی و... اقدام کند.  

وی با بیان اینکه تامین زمین برای این سرانه‌ها با اداره‌کل راه و شهرسازی است، اذعان داشت: زمین مورد نیاز برای این سرانه‌ها آماده است و دستگاه‌ متولی می‌بایست در این کار ورود کنند تا واگذاری انجام و نسبت به اجرا اقدام کند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این سفر از محور دیسمان، باغ بانوان شهر دستگرد، کمربندی غرب تا پل سلیمان خاطر، محور پلیس راه علویجه، راه‌های دسترسی به مسکن مهر شاهین‌شهر و اراضی کوی کارکنان بازدید و اراضی مورد نیاز برای جوانان میمه و وزوان، ورزشگاه و ... را تعیین تکلیف کرد.