به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان)،حسن رجبی رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان گفت: در سال گذشته به تخلفات ۸۳ پرونده شركت های حمل و نقل در كميسيون ماده ۱۲ و ۱۶۷ پرونده رانندگان متخلف نیز در کمیسیون ماده ۱۱ مورد رسيدگي قرار گرفت.
رجبی افزود: از ۸۳ مورد پرونده رسيدگی شده مربوط به شرکت های حمل و نقل، ۳۸ فقره پرونده مربوط به تخلفات بخش حمل و نقل مسافر و ۴۵ فقره پرونده نیز مربوط به شركت های حمل و نقل کالا بوده که منجر به صدور احکامی نظیر تعطیلی ۴شرکت، ۱۴مورد تذکر کتبی و ۴۹مورد جریمه نقدی شده است.
وی در ادامه گفت: عمده موارد رسیدگی شده در کمیسیون ماده ۱۲ در حوزه حمل و نقل مسافر شامل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم پرداخت به موقع دیون دولتی، حمل بار غیر مجاز با ناوگان عمومی مسافربری، برخورد نامناسب متصدیان شرکت با مسافران، اخذ وجه اضافی از مسافران، جذب مسافر خارج از محیط پایانه و در حوزه حمل و نقل کالا نیز عدم مهار بار مناسب، عدم تهیه و تنظیم صحیح بارنامه، صدور بارنامه برای وسائط نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی مناسب و عدم حضور به موقع مدیران فنی، استفاده غیر مجاز از کارت هوشمند رانندگان دیگر، اخذ کمیسیون اضافی و .... بوده است.
رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در ادامه خاطر نشان کرد: همچنين طی این مدت تعداد ۱۶۷فقره پرونده مربوط به رانندگان بخش مسافر و كالا نیز در کمیسیون ماده ۱۱ اداره کل مورد بررسي قرار گرفت و منجر به صدور۲۰ مورد قطع خدمات(لغو کارت هوشمند از یک ماه تا یک سال)، ۱۳۲مورد تذکر کتبی و ۱۵مورد جریمه صادر شده كه عمده تخلف آنها عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم صدور بلیط بین راهی برای مسافران، حمل بار بدون بارنامه و با وسائط نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی مناسب، عدم برخورد مناسب با مسافران، حمل بار غیر مجاز و .... بوده است.