شناسهٔ خبر: 92867 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای:

۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور آماده آسفالت است

سفرمهندس مقبلی به آذربایجان شرقی (2).jpg معاون راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای در بازدید از راه های فرعی و روستایی آذربایجان شرقی گفت: ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی درقالب طرح ابرار کشور آماده آسفالت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(آذربایجان شرقی)، معاون راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای دربازدید از راه های فرعی و روستایی شهرستان های میانه، هشترود و چاراویماق استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: آماده سازی این راه ها با استفاده از امکانات سازمان انجام گرفته و درصورت تامین قیر، آسفالت ریزی این راه ها انجام خواهدشد.

خدادادمقبلی با اشاره به اینکه ۷۲شهرستان در کشور از لحاظ راه های روستایی جز مناطق کم برخوردار می باشند گفت: ۶ شهرستان آذربایجان شرقی نیز در این مناطق هستند.

وی افزود: اعتبار امسال راه های استان ۳۳۴میلیارد تومان است که با مساعدت نمایندگان این شهرستان ها و فعالیت فرمانداران باید سعی شود اعتبار بیشتری به این مناطق برای توسعه راه های روستایی اختصاص یابد.

 مقبلی همچنین بیان داشت: باید سعی شود از امکانات بنیاد علوی و بنیاد برکت و همچنین اعتبارات توازن منطقه ای برای راه های روستایی شهرستان های میانه، هشترود و چاراویماق استفاده شود.

معاون راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای با اشاره به اهمیت نگهداری راه ها به عنوان زیرساخت اولویت دار و عامل توسعه شهرستان ها از نمایندگان مجلس خواست با توجه به افزایش هزینه ها، در تخصیص اعتبارات سازمان مساعدت نمایند.

در ادامه باید افزود: علیزاده مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی گزارش مفصلی در مورد وضعیت راه های فرعی  روستایی شهرهای مذکور ارائه داد.

گفتنی است نمایندگان شهرستان های میانه، هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران این شهرستان ها حضور داشتند.