شناسهٔ خبر: 93173 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

احداث ۱۱ کیلومتر از محور اصفهان-اردستان در دوباند رفت و برگشت/ تردد ایمن در محور ترانزیتی اصفهان-اردستان 

اصفهان اردستان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از ایمن شدن محور پرتردد اصفهان-اردستان و اتمام عملیات اجرایی ۱۱ کیلومتر از این مسیر ترانزیتی به صورت (چهارخطه) خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تکمیل پروژه باند دوم اصفهان–اردستان یکی از اولویت‌های این اداره کل است گفت: به لطف خدا ۲۲ کیلومتر دیگر از این محور (در دو باند ۱۱ کیلومتری) تکمیل شده و آماده افتتاح است.  

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه احداث باند دوم اصفهان_اردستان (واریانت پشت کارخانه سیمان) از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است، گفت: طول کل این محور ۷۸ کیلومتر بوده که حدفاصل کمشچه تا محور اردستان نائین است.  
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: ۶۰ کیلومتر از این محور در سال های گذشته به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر نیز با تلاش‌های صورت گرفته ۱۱ کیلومتر دیگر به صورت چهارخطه (بزرگراهی) تکمیل شده و آماده افتتاح است.  

وی اذعان داشت: اعتبار هزینه شده برای ساخت این میزان از پروژه ۳۴۰ میلیارد ریال است که بازگشایی آن تردد ایمن کاربران جاده‌ای را به همراه دارد.  

قاری‌قرآن گفت: بخشی از احجام به کار رفته برای این قطعه از پروژه شامل ۴۱۴ هزار و ۳۷۰ مترمکعب خاکبرداری، ۵۱۹ هزار و ۷۰۶ مترمکعب خاکریزی، ۱۲۸ هزار و ۸۳۷ مترمکعب زیراساس و اساس، ۷ هزار و ۱۱۱ مترمکعب بتن و ۸۳ تن آرماتوربندی بوده است.  

وی با بیان اینکه آسفالت این قطعه بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده است اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده برای جانمایی دقیق تابلو و علائم محور اصفهان-اردستان، نصب این علائم ایمنی و تابلوها انجام شده و تکمیل است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: برای تکمیل هفت کیلومتر باقیمانده از این پروژه با توجه به برآورد صورت گرفته، اعتباری معادل ۱۵۰ میلیارد ریال نیاز است.  

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه شهرستان اردستان از دو هزار کیلومتر راه همسنگ، ۱۴۱ کیلومتر آزادراه و ۱۰۰ کیلومتر جاده ترانزیت برخوردار است تکمیل این طرح، حذف سه نقطه حادثه خیز، کاهش مصرف سوخت خودرو و کاهش هفت کیلومتری مسیر اصفهان به اردستان را در پی دارد.