شناسهٔ خبر: 93174 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع دغدغه ساکنان مسکن‌مهر نایین

تقاطع غیر همسطح مسکن مهر نایین مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با احداث تقاطع غیرهمسطح مسکن‌مهر نایین، اصلی ترین دغدغه ساکنان این مساکن که تامین ایمنی و راه ارتباطی با شهر بود مرتفع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح مسکن‌مهر نایین توضیح داد: این پروژه به منظور سهولت ترافیک و عدم تداخل با ترافیک شهری اجرایی شده است.  

وی بیان داشت: در سال ۱۳۹۹ توفیق داشتیم تا تعدادی از پروژه‌هایی که در طی سال‌های قبل آغاز شده بود و بنا به دلایلی دچار مشکل شده و مسکوت مانده بودند را با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های ویژه‌ای که انجام شد راه‌اندازی مجدد و تکمیل کنیم.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: عمده‌ترین مشکل این پروژه ها در بخش اعتبار و منابع مالی بود که بحمدالله با رایزنی‌های بعمل آمده منابع مالی تامین و با تمرکز بر ساخت آن‌ها، تعدادی از پروژه‌های عمرانی به بهره‌برداری رسیدند.  

وی اذعان داشت: یکی از این پروژه‌ها، تقاطع غیرهمسطح مسکن‌مهر نایین است که در اسفندماه ۱۳۹۷ آغاز شده بود اما مدتی متوقف مانده بود که خوشبختانه این پروژه با پیگیری‌های به عمل آمده و با  اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۹ مصادف با عید مبعث، بازگشایی و تقدیم مردم شریف استان شد.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه این تقاطع در کمربندی شهری شهر نایین واقع شده و قسمتی از محور طریق‌الرضا است، گفت: تقاطع غیرهمسطح مسکن‌مهر نایین، محورکمربندی شهر نایین را به صورت زیرگذر ارتباط می دهد و نهایتا ارتباط بین مسکن‌مهر و شهر نایین را بصورت همسطح برقرار می کند.    

وی در خصوص دلیل اصلی ساخت این زیرگذر و مزیت های آن تشریح کرد: به طور کلی فلسفه وجودی این تقاطع به جهت ایجاد سایت مسکن مهر در کنار شهر نایین است و مهمترین معضل برای ساکنان این مساکن ایمنی و راه ارتباطی با شهر بود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ما برای ایجاد مسکن معمولا مجبور هستیم در کنار یا حاشیه شهرها، بحث الحاق زمین به محدوده را انجام دهیم عنوان کرد: برای ساخت مسکن مهر نایین، زمین الحاق شده در مجاورت کمربندی نایین قرار گرفت که پس از افتتاح مسکن‌مهر، ساکنان آن برای ارتباط با شهر چه به صورت سواره و چه به صورت پیاده دچار مشکلاتی بودند.  

وی ادامه داد: با توجه به محور کمربندی این منطقه، سرعت بالای وسایل نقلیه عبوری از آن و تصادفات منجر به فوت و خسارات مالی، ساخت این زیرگذر به جهت تامین ایمنی اهالی این مساکن و راه ارتباطی ایمن با شهر اجرایی شد. به نحوی که محور اصلی (محور کمربندی) در زیرگذر قرار گرفته و در همسطح نیز یک عبور ایمن برای عابرین پیاده و وسایل نقلیه تامین شده است.  

قاری‌قرآن گفت: بخشی از مشخصه‌های فنی این پروژه شامل ۸۵ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۱۵ هزار مترکعب خاکریزی، هشت هزار و ۶۰۰ مترمکعب اساس و ۱۸ هزار تن آسفالت بوده است.