شناسهٔ خبر: 93199 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد؛

ممنوعیت خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح اقدام ملی مسکن

61874188.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح اقدام ملی مسکن غیرقانونی است و با متخلفین از طریق مراجع قانونی برخورد می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در جلسه پیگیری اقدام ملی مسکن استان اظهار داشت: موضوع ممنوعیت خرید و فروش امتیاز واحدهای اقدام ملی به دفاتر ثبت اسناد رسمی در سراسر کشور هم ابلاغ شده است.

وی گفت: متأسفانه با وجود همه تذکرات و اطلاعیه های قبلی، در یکی از شهرهای مرکز استان افرادی اقدام به خرید و فروش امتیاز واحدهای اقدام ملی کرده اند، که موضوع در حال پیگیری است و با متخلفین به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: مواردی از این قبیل قطعا در ادامه تکمیل روند واریز وجه، دچار مشکل می شوند و در نهایت امکان انتقال مالکیت این واحدها به هیچ وجه وجود نخواهد داشت.

مقصودی در خصوص ثبت نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن در استان نیز گفت: به طور قطع این کار انجام خواهد شد، اما برخی محدودیت ها همچون مشکل تأمین زمین در مرکز استان باید برطرف شود.

وی افزود: بر اساس رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی در تولید و عرضه مسکن و همچنین مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی با عنوان جهش تولید، برنامه سالانه تولید مسکن برای همه استان ها و شهرستان ها تدوین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی به تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با تعدادی از نهادها در خصوص تأمین مسکن کارکنان در قالب طرح اقدام ملی مسکن نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه، اراضی مازاد دستگاه ها باید برای انجام مراحل تغییر کاربری و همچنین پیگیری مراحل واگذاری معرفی شوند و در مورد برخی نهادهای حمایتی نیز اراضی مورد نظر باید تأمین شود و این کار در حال پیگیری است. وی ادامه داد: بر این اساس، کلیه مراحل ثبت نام و پالایش متقاضیان بر اساس دستورالعمل های موجود، توسط خود نهادها انجام می شود و پس از آن جهت پیگیری واگذاری زمین به این اداره کل معرفی می شوند.

مقصودی به روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان هم اشاره کرد و افزود: از مجموع ۱۶ هزار و ۵۲۰ متقاضی، ۵۳۲۲ مورد به تأیید نهایی رسیده اند و از این تعداد تاکنون ۴۱۵۱ نفر واریز وجه نموده اند و بیش از ۹۵ درصد آن ها به پروژه ها متصل شده اند.

وی در پایان، طرح ملی مسکن را یکی از طرح های بزرگ و تأثیرگذار در کشور خواند و از دستگاه های متولی و همکار همچون شهرداری ها، بانک مسکن و سازمان نظام مهندسی خواست؛ بر اساس مصوبه شورای تأمین مسکن استان، با نگاه ویژه تری پیگیر موارد مرتبط باشند و صدور برخی مجوز ها را به سایر طرح ها گره نزنند.