شناسهٔ خبر: 93229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

نظارت و کنترل تناژ وسایل نقلیه باری در محورهای مازندران

باسكول رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد: طرح کنترل تناژ ناوگان باری توسط باسکول های ثابت در مقابل پاسگاه های پلیس راه و باسکول های سیار در محورهای اصلی و فرعی با هدف صیانت از جسم راه توسط کارشناسان این اداره کل به طور مستمر و با شدت در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مازندران)، ناهید شهرامی نیا اظهار داشت: اضافه تناژ يكي از مهمترين عوامل تخريب جاده ها بوده، از این رو طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل بار به منظور پیشگیری از خسارت به راه و ارتقای ايمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات انجام می گیرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته با اجرای این طرح تعداد ۳۶۹۴ مورد وسیله نقلیه دارای اضافه تناژ احصاء گردید.

شهرامی نیا تصریح کرد: تعداد ۲۷۵۱ دستگاه وسایل نقلیه باری (شامل کمپرسی و...) توسط باسکول های سیار مورد بازدید و کنترل قرار گرفت که از این تعداد ۳۱۶  مورد جهت طرح در دبیرخانه کمیسیون های مربوطه ماده ۱۱ رانندگان، ماده ۱۲ شرکتها  و ماده ۱۴ مالکین وسیله نقلیه ارسال و مورد رسیدگی و ابلاغ رای قرار گرفته است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطر نشان ساخت: طرح مذکور به شکل گشت های مشترک ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها و پلیس راه از طریق کنترلهای میدانی در مبادی بارگیری، مقابل پلیس راه ها و در سطح محورهای پرخطر و دارای معادن بخصوص( هراز ، سوادکوه ،کندوان ، نور و...) انجام می شود.