شناسهٔ خبر: 93233 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری کرمانشاه گفت:

عملیات راهداری محوری در بزرگراه کربلا در حال انجام است

کرمانشاه - معاون راهداری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه گفت: طرح راهداری محوری با هدف تسریع در پیشبرد طرح های راهداری در بزرگراه کربلا که اصلی ترین محور شریانی استان کرمانشاه است در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، علی سلیمی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه گفت: طرح راهداری محوری با هدف تسریع در پیشبرد طرح های راهداری در بزرگراه کربلا که اصلی ترین محور شریانی استان کرمانشاه است در حال اجرا است.

سلیمی افزود: این عملیات در بخش نگهداری، لکه گیری، حذف چاله و خرابی آسفالت ۸۹۴ متر مربع و در بخش تسطیح حریم راه و اصلاح شیب شیروانی راه ها ۵۸ هزار و ۶۰۰ متر، در بخش پاکسازی شانه و حاشیه راه ها ۲۴۱ کیلومتر، در بخش شانه سازی (تعریض شانه) و اصلاح افتادگی شانه راه ۱۲ هزار و ۷۰۰ متر بوده است.

وی افزود: ۵۹۰ مورد اصلاح، تعمیر و رنگ آمیزی پایه تابلوها، ۲۷۴ مورد اصلاح و تخلیه قنوها، ۴۶۰ عدد شستشو و رنگ آمیزی ابنیه فنی موجود مثل دیوارهای حایل، پل های عابر پیاده، گالری ها، دیواره تونل ها و حفاظ های بتنی و بررسی تجهیزات روشنایی، حذف تابلوهای نادرست و غیر ضروری و تخلیه مصالح از حاشیه، کنار راه و پشت دیوارهای حایل در بزرگراه کربلا انجام شده است.

سلیمی گفت: تکمیل و احیای خط کشی ها با اولویت خطوط میانی به میزان ۲۹ کیلومتر و ۱۰۴ عدد تنقیه پل ها، اصلاح و پاکسازی دستک ها و دیوارهای هدایت آب، تعمیر و بازسازی ۵ عدد از پل ها، درزهای انبساط و نرده پل ها و تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه ای و طولی و تونل ها به میزان ۵۰ کیلومتر در محور شریانی بزرگراه کربلا انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: اقدامات انجام شده سبب ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده‌ ای شده است و این عملیات راهداری براساس برنامه ریزی های انجام شده در محور بزرگراه کربلا به طول ۳۱۰ کیلومتر بوده است.