شناسهٔ خبر: 93288 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره فنی و امورمشاوران راه وشهرسازی جنوب کرمان خبر داد؛

پیگیری برای ارتقای سه محور اصلی در جنوب کرمان به بزرگراه

جنوب کرمان جوشایی رئیس اداره فنی و امورمشاوران اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان از پیگیری این اداره کل برای ارتقای سه محور اصلی درجنوب کرمان به بزرگراه خبرداد و گفت: این سه محور شامل رودبارجنوب –ایرانشهر، کهنوج- قلعه گنج –فنوج و همچنین جیرفت – فاریاب- زارتعلی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری راه وشهرسازی(جنوب کرمان)، محمدحسین جوشایی رئیس اداره فنی و امورمشاوران اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان درحاشیه بازدیدمدیر این اداره کل از قطعه یک بزرگراه در دست ساخت جیرفت– فاریاب- زیارتعلی اعلام کرد: طرح ارتقای ظرفیت سه محور شامل رودبار جنوب –ایرانشهر وکهنوج-قلعه گنج –فنوج و همچنین جیرفت- فاریاب – زیارتعلی به بزرگراه به سازمان برنامه وبودجه کشور برای درج در پیوست قانون و اختصاص ردیف اعتباری از محل اعتبارات ملی ارسال شده است.

وی اظهار داشت: مطالعات توجیهی برای اخذ مجوز ماده ۲۳ این سه محور انجام شده و مدارک لازم به وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.

 جوشایی درتشریح این سه محوربیان کرد: این سه محور از راه های مهم جنوب کرمان هستند که در توسعه منطقه اهمیت فراوانی دارند و عملیات اجرایی قطعه یک بزرگراه جیرفت – فاریاب –زیارتعلی به طول ۱۴.۵ کیلومتر با اعتبار۲۵۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در دست اجراست و مناقصه آسفالت این بزرگراه نیز در مرحله آگهی بوده که با مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی آسفالت آن آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعه اول بزرگراه رودبارجنوب- ایرانشهر به طول ۲۵ کیلومتر با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال در دست اقدام است که تاکنون ۵ کیلومتر آن آسفالت شده و مابقی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد درحال انجام و مناقصه آسفالت آن در مرحله آگهی است و با مشخص شدن پیمانکارعملیات اجرایی آسفالت این پروژه آغازخواهد شد.

وی درخصوص بزرگراه کهنوج –قلعه گنج- فنوج گفت:در مورد این محورنیز مانند دو پروژه دیگر درحال پیگیری هستیم تا بعد از مشخص شدن مجوز ماده ۲۳ از اعتبارات استانی شروع شود که امیدواریم مقامات شهرستان و استان در این رابطه نسبت به تامین اعتبار اقدام کنند تا عملیات اجرایی ان آغاز شود.