شناسهٔ خبر: 93392 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هم‌زمان با سفر استاندار کرمان به شهرستان جیرفت صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی۲۲ کیلومتراز بزرگراه جیرفت–بافت–سیرجان

جنوب کرمان ساردوئیه مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: هم‌زمان با سفر استاندار کرمان به شهرستان جیرفت و در راستای تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان، عملیات اجرایی ۲۲ کیلومتر دیگر از بزرگراه جیرفت – بافت – سیرجان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی(جنوب کرمان)، محمد ساردویی در سفر استاندار کرمان به شهرستان جیرفت اظهار داشت: با حضور استاندار کرمان، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندارجیرفت، امام جمعه بخش ساردوئیه و مسئولان محلی عملیات اجرایی ۲۲کیلومتر دیگر از بزرگراه‌های جنوب استان کرمان در محور جیرفت - بافت - سیرجان با اعتباری به مبلغ ۲۵۴۰ میلیارد ریال آغاز شد، این بزرگراه یکی از شاهراه های اصلی استان  می باشد و جنوب و شرق کشور را به استان‌های مرکزی وغربی متصل خواهد کرد.

وی درخصوص حجم عملیات اجرایی صورت گرفته در این بزرگراه توضیح داد و گفت: طول این بزرگراه  ۲۸۵ کیلومتر که ۰۱۱ کیلومتر از آن درحوزه راه وشهرسازی جنوب کرمان قرار دارد، تا کنون ۲۳ کیلومتر آن به صورت چهار خطه درحال بهره برداری و در ادامه ۴ کیلومتر دیگر بعد از پل کلدان در دست اجرا است که در امسال به بهره برداری خواهد رسید.   

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان بیان کرد: اعتبار هزینه شده در این بزرگراه تاکنون ۵۸۰ میلیارد ریال و اعتبار موردنیاز برای اتمام پروژه افزون بر ۱۲۰۰۰میلیارد ریال برآورد شده است.

استاندارکرمان ضمن قدردانی ازخدمات اداره‌ کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اظهار داشت: با وجود کمبود اعتبارات درحوزه جنوب کرمان طرح های راهبردی عظیمی درحال اجرا است و بزرگراه هایی که به سمت کهنوج - بندرعباس - رودان در حال انجام می باشد نمونه ای از اقدامات موثر در توسعه زیرساخت محسوب می شوند.

زینی وند بر لزوم مشارکت اجتماعی تاکید کرد و افزود: برای هر کاری باید مشارکت اجتماعی باشد اگر بحث اجتماعی نبود این قطعه باید در منطقه دلفارد اجرا می شد.

همچنین وی اجرای راه آهن بم – جیرفت - جاسک را نیز الزامی عنوان کرد و گفت: محورهای مهمی در دست اجرا است که جنوب کرمان را بدون واسطه به دریا وصل می کنند و این محور نیز قابلیت گردشگری، ترانزیتی و استراتژیک دارد و از طرفی  ساردوئیه، درب بشهت، رابر و بافت را تحت تاثیر قرار می دهد و یک شریان حیاتی در منطقه است.

 اعظمی نماینده مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن بر شمردن خدمات نظام جمهوری اسلامی ایرا ن در حوزه  راه سازی، گفت: روند راه سازی در جنوب کرمان همچنان ادامه دارد و برای رفع موانع پیش رو باید با مشارکت مردم و کمک مدیران استانی و همچنین وزارت راه و شهرسازی موانع را برداریم و پیگیر بودجه کافی برای پروژه ها خواهیم بود.